Promocja i edukacja: współpraca resortu z TVP ma wyjść Polakom na zdrowie TVP ma m.in. promować aktywność fizyczną; FOT. Giorgio Minguzzi/Flickr.com (CC BY-SA 2.0)

Zasady zdrowego odżywiania oraz promocja aktywności fizycznej - m.in. takie zagadnienia będą poruszane w programach TVP. W czwartek (11 sierpnia) minister zdrowia Konstanty Radziwiłł i prezes TVP Jacek Kurski podpisali list intencyjny o współpracy.

- Mam nadzieję, że kończymy taki niedobry czas, kiedy minister zdrowia ze swoimi przesłaniami (...) był jednym z ostatnich petentów w mediach publicznych i z trudnością przebijał się przez ogromną ilość innego rodzaju informacji, które być może z takich czy innych powodów uznawane były za ważniejsze i pierwsze - mówił Radziwiłł.

Ocenił, że podpisany list intencyjny "jest potwierdzeniem pewnej normalności, która powinna mieć miejsce w mediach publicznych".

- Chcielibyśmy, aby media publiczne - a w szczególności Telewizja Polska - były miejscem, w którym Polacy dowiadują się o tym, jaki powinni prowadzić styl życia, żeby być zdrowszym, a zatem także szczęśliwszym - wyjaśniał.

Prezes TVP powiedział, że kształtowanie postaw prozdrowotnych i promocja profilaktyki to misja mediów publicznych.

- Zobowiązuje nas do tego nie tylko brzmienie konkretnych przepisów ustawy o radiofonii i telewizji, ale przede wszystkim coraz silniej brzmiący głos ekspertów medycznych, dziennikarzy, a przede wszystkim widzów, którzy domagali się większej obecności tych wątków w programach Telewizji Polskiej - mówił.

Zadeklarował gotowość w większym stopniu wprowadzenia do programów informacyjnych ważnych komunikatów resortu dotyczących np. zagrożeń epidemiologicznych i dostępności do leków. Zaznaczył, że przede wszystkim jednak wątki dotyczące profilaktyki i postaw prozdrowotnych znajdą się w programach nieinformacyjnych, np. serialach i filmach.

Kurski zapowiedział, że w jesiennej ramówce TVP będą dwa nowe programy prozdrowotne. Jeden z nich, oparty na formacie zapożyczonym z BBC, będzie przestrzegał przed skutkami złego odżywiania dzieci, drugi natomiast będzie zachęcał młodych widzów do gry w piłkę nożną.

Ministerstwo chce, by w TVP były poruszane zagadnienia związane z problemem nadwagi i otyłości oraz z promocją zdrowego odżywiania osób w różnym wieku. Pojawiać mają się też treści zachęcające do aktywności fizycznej, badań profilaktycznych i szczepień ochronnych.

Widzowie będą także informowani o poprawnym leczeniu chorób cywilizacyjnych (np. nadciśnienia tętniczego i cukrzycy), w których skuteczność terapii w dużej mierze zależy od prowadzonego stylu życia. Radziwiłł podkreślił, że szczególnie ważne będą działania zniechęcające do palenia tytoniu.

Resort poprzez TVP chce informować o planowanych zmianach w systemie służby zdrowia. W programach mają być poruszane zagadnienia związane z bezpieczeństwem na drodze, np. przyjmowaniem leków przez kierowców oraz zapinaniem pasów bezpieczeństwa. Prezentowane będą także m.in. zasady udzielania pierwszej pomocy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.