Poznań: rodzice chcą lepszej opieki dla niepełnosprawnych dzieci podczas lekcji

W Poznaniu rodzice niepełnosprawnych dzieci domagają się zatrudnienia w szkołach prowadzących klasy integracyjne nauczycieli wspomagających, którzy pomagają dzieciom w czasie lekcji. Koszt dodatkowych etatów na ten rok wyniósłby ok. 270 tys. zł.

Ciężar prowadzenia zajęć i opieki nad niepełnosprawnymi dziećmi spada często tylko na jedną osobę. Musi ona jednocześnie prowadzić lekcję i pomagać dzieciom chorym i niepełnosprawnym, np. wychodzić z nimi do toalety. Takie sytuacje odciągają nauczyciela od prowadzenia lekcji, na czym cierpią wszyscy uczniowie.

W efekcie rodzice zdrowych dzieci coraz mniej chętnie zapisują je do szkół z oddziałami integracyjnymi (obecnie w Poznaniu jest 21 placówek z oddziałami integracyjnymi, wśród nich przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja). A przecież celem kształcenia integracyjnego jest to, żeby ci uczniowie uczyli się wspólnie z niepełnosprawnymi.

Rodzice niepełnosprawnych dzieci złożyli w Urzędzie Miasta wniosek o zwiększenie liczby godzin dla nauczyciela wspomagającego do 18 tygodniowo. Wstawili się za nimi radni z komisji oświaty. Postulują oni, by zwiększyć wymiar godzin nauczyciela wspomagającego.

Więcej: www.gloswielkopolski.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH