Niemcy: mniej papierosów, mniejsze wpływy z akcyzy Niemcy: mniej papierosów, mniejsze wpływy z akcyzy. Fot. Archiwum

Jeszcze 25 lat temu ku radości fiskusa Niemcy uchodziły za kraj palaczy. Dzisiaj panuje odwrotny trend, a państwo traci na tym miliardy.

Przemysł tytoniowy w Niemczech sprzedał w ubiegłym roku o wiele mniej papierosów i innych wyrobów tytoniowych. Podatkiem akcyzowym objęto 75 mld sztuk papierosów, tj. o 7,7 procent (6,3 mld sztuk) mniej niż w 2015. Ogółem w 2016 r. sprzedano wyroby tytoniowe o wartości 25,1 mld euro, czyli 1,1 mld (ponad 4,proc.) mniej niż rok wcześnie - podał Federalny Urząd Statystyczny.

Jeszcze 25 lat temu akcyzą podatkową objętych było rocznie 146,5 mld papierosów.

Jednak nie wszystkie wyroby tytoniowe w Niemczech odnotowują spadek sprzedaży. O masowym wzroście konsumpcji można mówić w przypadku tytoniu fajkowego, w tym tytoniu do fajek wodnych, którego sprzedaż wzrosła o 45,6 procent. Powodu do troski nie mają też producenci cygar oraz cygaretek, których sprzedaż wzrosła o 3,2 procent.

Producenci zaprzeczają tezie, że możliwą przyczyną spadku konsumpcji papierosów jest stosowanie szokującej reklamy oraz ostrzeżeń na opakowaniach. Jan Muecke, prezes Zrzeszenia Niemieckich Producentów Papierosów (DZV), twierdzi, że statystyki nie nadają się do tego, by oceniać wpływ szokujących obrazków na sprzedaż papierosów.

Niemcy wprowadziły 20 maja 2016 zaostrzone dyrektywy unijne ws. wyrobów tytoniowych. Od tego czasu producenci muszą zamieszczać na paczkach papierosów duże szokujące zdjęcia.

Czytaj: www.dw.com

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.