W Narodowym Funduszu Zdrowia rozpatrywane są skargi i wnioski dotyczące: naruszenia praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, przewlekłego załatwiania spraw, zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników płatnika. W I kwartale 2014 r. rozpatrzono 1 088 skarg i w drugim 1106 - informuje NFZ.

Skargi uznane za zasadne dotyczyły: realizacji skierowań na leczenie uzdrowiskowe, sposobu przekazywania zainteresowanym informacji przez pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ, organizacji obsługi pacjentów: telefonicznej, osobistej w oddziałach wojewódzkich Funduszu.

NFZ zgodził się ze skarżącymi także w przypadku m.in.  pobierania opłat za gwarantowane świadczenia, sposobu prowadzenia list oczekujących, odmowy udzielenia świadczenia gwarantowanego, trudności w zarejestrowaniu się na wizytę, wyznaczania terminów rejestracji, wypisywania pełnopłatnych recept w przypadku nie potwierdzenia prawa do świadczeń w systemie eWUŚ, długiego czasu oczekiwania na realizację świadczeń, czy nieprzestrzegania harmonogramu pracy przez lekarzy.

Więcej:  www.nfz.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.