W Narodowym Funduszu Zdrowia rozpatrywane są skargi i wnioski dotyczące: naruszenia praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, przewlekłego załatwiania spraw, zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników płatnika. W I kwartale 2014 r. rozpatrzono 1 088 skarg i w drugim 1106 - informuje NFZ.

Skargi uznane za zasadne dotyczyły: realizacji skierowań na leczenie uzdrowiskowe, sposobu przekazywania zainteresowanym informacji przez pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ, organizacji obsługi pacjentów: telefonicznej, osobistej w oddziałach wojewódzkich Funduszu.

NFZ zgodził się ze skarżącymi także w przypadku m.in.  pobierania opłat za gwarantowane świadczenia, sposobu prowadzenia list oczekujących, odmowy udzielenia świadczenia gwarantowanego, trudności w zarejestrowaniu się na wizytę, wyznaczania terminów rejestracji, wypisywania pełnopłatnych recept w przypadku nie potwierdzenia prawa do świadczeń w systemie eWUŚ, długiego czasu oczekiwania na realizację świadczeń, czy nieprzestrzegania harmonogramu pracy przez lekarzy.

Więcej:  www.nfz.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH