Mają pić mleko, bo jest zdrowe

1,5 tys. szkół w całej Polsce może skorzystać z ogólnopolskiego programu promującego spożywanie mleka i jego przetworów "Mam kota na punkcie mleka" - poinformowano we wtorek (15 stycznia) na konferencji w Białymstoku, otwierającej kampanię w Podlaskiem.

Program zachęcający młodych ludzi do spożywania mleka jest dofinansowany z UE. Kosztuje 2,4 mln euro. Do zainteresowanych szkół, które same mogą się zgłaszać do programu poprzez stronę internetową kampanii, trafią m.in. materiały edukacyjne w formie gotowych scenariuszy lekcji, multimediów, gier, książek. Uczniowie będą również dostawać mleko w okolicznościowych opakowaniach akcji, której maskotką jest kolorowy kot.

Promocja mleka, serów i jogurtów potrwa 3 lata. Jak podkreślała Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka, która ma swoją siedzibę w Białymstoku, jest ona konieczna, bo w Polsce spożycie mleka wciąż jest za małe w porównaniu do innych krajów, zwłaszcza zachodniej Europy, a młodzi ludzie spożywają znacznie mniej mleka i jego przetworów niż zalecają to normy żywieniowe, określone przez specjalistów.

- W ramach kampanii uczniowie, zwłaszcza z grupy wiekowej 8-13 lat, ich rodzice i opiekunowie oraz nauczyciele będą w przystępnej, atrakcyjnej formie otrzymywać informacje na temat walorów zdrowotnych mleka, po to, by podnosząc wiedzę na ten temat, kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe - tłumaczyła Maliszewska.

Dietetyczka Dorota Osóbka mówiła, że mleko i jego przetwory to bogate źródło wapnia, białka, witamin A, D i z grupy B, a także takich pierwiastków jak magnez, potas i cynk.

Dietetyczka przywoływała wyniki badań przeprowadzonych przez specjalistów z Zakładu Dietetyki i Żywienia Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, wykonane wśród uczniów w Białymstoku w 2011 roku, z których wynika, że tylko około 20 proc. dziewcząt i 23 proc. chłopców w wieku 10-12 lat spożywa mleko raz na 2-3 tygodnie, a 20 proc. z nich przyznaje, że nawet rzadziej.

W grupie wiekowej 13-15 lat 30 proc. dziewcząt i 24 proc. chłopców sięga po mleko raz na 2-3 tygodnie, a 22 proc. odpowiedziało, że rzadziej. Kampania promocyjna mleka ma to zmienić.

Z wcześniej prezentowanych danych Polskiej Izby Mleka wynika, że przeciętny Polak spożywa rocznie około 200 litrów mleka i jego przetworów, a w UE przeciętnie jest to 370 litrów. Z danych GUS, przytaczanych przez organizatorów kampanii wynika, że za 2011 rok spożycie mleka w Polsce wyniosło 193 litry na mieszkańca i było to o 100 litrów mniej niż w innych krajach UE.

Kampania "Mam kota na punkcie mleka" jest dofinansowana w połowie z UE oraz z Funduszu Promocji Mleka (20 proc.) i budżetu państwa (Agencja Rynku Rolnego - 30 proc.). W kampanii uczestniczy także, obok ARR, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Kampanię - oprócz Podlaskiego - zainaugurowano już także na spotkaniach w województwach: małopolskim, wielkopolskim, świętokrzyskim, lubuskim oraz warmińsko-mazurskim. Ogółem kampania obejmuje 20 największych polskich miast.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.