MZ nt. "króliczego" spotu: chodziło m.in. o zauważalność kampanii Na podjęcie decyzji o formule zrealizowanego spotu wpłynęła szeroka grupa odbiorców oraz delikatność tematu - wskazuje MZ Fot. PTWP

Poświęcony dzietności spot Ministerstwa Zdrowia, przekonujący, że "kto jak kto, ale my króliki wiemy jak zadbać o liczne potomstwo", wywołał lawinę komentarzy. Jak ocenił w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną językoznawca, prof. Jerzy Bralczyk, pomysł jest fatalny, a konotacje językowe z królikami i płodnością - jednoznacznie negatywne.

W spocie słyszymy: "Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze: dużo się ruszamy. Po drugie: zdrowo jemy. Po trzecie: nie stresujemy się, kiedy nie musimy. I po czwarte: nie używamy sobie. Więc jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię. Ojciec miał nas sześćdziesięcioro troje. Wspieramy zdrowy styl życia: ministerstwo zdrowia" - informuje Onet.pl

Spoty ministerstwa zdrowia mają być emitowane w najlepszym czasie antenowym, w największych polskich telewizjach do końca roku. Kampania kosztowała 2,7 mln zł.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy resort zdrowia.

"Kampania społeczna w zakresie płodności kobiet i mężczyzn realizowana jest w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, Celu operacyjnego 6: Poprawa zdrowia prokreacyjnego, którego celem są działania o charakterze profilaktycznym w zakresie zdrowia publicznego. Kampania rozpoczęła się 3 listopada br. i ma na celu zwiększenie świadomości osób w wieku prokreacyjnym (18-45 lat) na temat czynników ryzyka wpływających na płodność" - czytamy w odpowiedzi MZ.

"Ministerstwo Zdrowia chce zwrócić uwagę osób z grupy docelowej na zagrożenie w zakresie zdrowia prokreacyjnego, jakie niesie za sobą niewłaściwy styl życia.  W opinii publicznej została już ugruntowana wiedza na temat wpływu nieprawidłowej diety, stylu życia czy używek na choroby niezakaźne (choroby układu krążenia, cukrzyca, nowotwory), nie jest natomiast znany ich wpływ na zdrowie prokreacyjne. Chcielibyśmy zatem zwrócić uwagę, że także w kwestii zdrowia prokreacyjnego wiele zależy od naszych codziennych wyborów, a pamiętajmy, że problemy z płodnością w Polsce dotyczą około 1,5 mln par" - wskazuje dalej ministerstwo.

I przekonuje, że "bardzo ważne jest, aby już od wejścia w okres dorosłości mieć świadomość, że nieprzemyślane wybory mogą negatywnie wpływać na wiele aspektów naszego zdrowia". ​

"Na podjęcie decyzji o formule zrealizowanego spotu wpłynęła szeroka grupa odbiorców (18-45 lat) oraz delikatność tematu, jakim jest zdrowie prokreacyjne. Niezbędne było, aby forma spotu była uniwersalna, nikogo nie uraziła, nie była wulgarna, a jednocześnie została zauważona w natłoku komunikatów, którym jesteśmy poddawani każdego dnia. Liczymy, że kampania rozpocznie dyskusję na ten temat na forum publicznym, co przyczyni się do zwiększenia świadomości Polaków w tym zakresie" - wyjaśnia resort zdrowia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.