MZ, NFZ i RPP o zabezpieczeniu prawa pacjenta do refundacji w czasie protestu lekarzy

Działania podjęte w celu zabezpieczenia prawa pacjenta do refundacji leku, w związku z rozpoczętym przez lekarzy protestem, przedstawili w niedzielę (1 lipca) minister zdrowia Bartosz Arłukowicz, prezes NFZ Agnieszka Pachciarz oraz RPP, Barbara Kozłowska.

Prezes NFZ, Agnieszka Pachciarz podkreśliła, że informacje, jakie podmioty przejęły na siebie zadania polegające na przyjmowaniu pacjentów z pełnopłatną receptą na lek refundowany i wypisywaniu im recept ze stosowną zniżką, będą dostępne od poniedziałku (2 lipca) w każdej aptece.

Pachciarz zaznaczyła, że obecnie rozszerzane są umowy zawarte ze szpitalami na prowadzenie izby przyjęć oraz nocną i świąteczną opiekę lekarską, tak by mógł tam zostać przyjęty każdy pacjent, który zgłosi się z nieprawidłowo wystawioną receptą.

- Podjęliśmy wszelkie kroki, aby respektowane były prawa pacjenta wynikające z faktu, że płaci on składki i podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu - powiedziała Agnieszka Pachciarz.

Z kolei Barbara Kozłowska, Rzecznik Praw Pacjenta, zaapelowała do pacjentów o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości mających miejsce przy wypisywaniu recept refundowanych.

- W tym celu będą działały 3 infolinie w: MZ, NFZ oraz infolinia RPP - zaznaczyła Kozłowska.

W resorcie zdrowia została uruchomiona całodobowa infolinia dla pacjentów - pod numerem telefonu 22 831 17 94 oraz adresem e-mail: recepta@mz.gov.pl. Wszystkie zgłoszenia od pacjentów, kierowane na ten adres będą przekazywane do Rzecznika Praw Pacjenta. Przydatne informacje można znaleźć też na stronie Rzecznika: bpp.gov.pl

Rzecznik Praw Pacjenta zaznaczyła, że ubezpieczony pacjent ma prawo do otrzymania recepty refundowanej, którą lekarz jest obowiązany wypisać w każdej placówce, zarówno w prywatnym gabinecie, jak i w lecznicy publicznej. 

W przypadku, gdy pacjent nie otrzyma recepty z przysługującym poziomem refundacji, bądź otrzyma ją na niewłaściwym druku lub z błędami uniemożliwiającymi jej realizację w aptece, ma prawo domagać się wystawienia prawidłowej recepty u kierownika placówki oraz zgłosić sprawę do właściwego oddziału NFZ i do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH