Kampania społeczna: mam haka na czerniaka

Ruszyła pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki czerniaka stworzona przez młodzież w ramach Programu "Mam Haka na Raka".

W każdym roku w Polsce stwierdza się około 2500 nowych zachorowań na czerniaka, a 1200 osób umiera z tego powodu. Nowa kampania, nawołując do obserwacji znamion na ciele, pomoże zmienić te niepokojące statystyki.

Wczesne wykrycie nowotworu skóry umożliwia wyleczenie.

- W USA i Niemczech z czerniaka wyleczonych zostaje w pełni 90% chorych, właśnie dlatego, że jest on tam wykrywany we wczesnych stadiach. Niestety, w Polsce udaje się wyleczyć jedynie ok. dwóch trzecich pacjentów. Ta kampania ma szansę zmienić statystyki dotyczące umieralności z powodu czerniaka - uważa dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii, organizator Programu. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH