Efekt kampanii: 450 tys. osób uznało, że papierosy są do niczego

Około 450 tys. palaczy rzuciło nałóg pod koniec 2009 r., w czasie trwania ogólnopolskiej kampanii społecznej pod hasłem "Papierosy pożerają cię żywcem".

Głównymi celami kampanii było uświadomienie negatywnych skutków palenia tytoniu, przekonanie do rzucenia papierosów oraz niepalenia w obecności innych osób, a w szczególności dzieci.

W ramach kampanii w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych emitowano dwa spoty stworzone przez departament zdrowia miasta Nowy Jork. Jednocześnie spoty promowały korzystanie z Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym (0 801 108 108).

Zaraz po zakończeniu pierwszej części kampanii (14-18 grudnia) Fundacja „Promocji Zdrowia” we współpracy z TNS OBOP przeprowadziła badanie sondażowe, z którego wynika, że podczas jej trwania 29 proc. palących respondentów podjęło próbę zaprzestania palenia bądź ograniczenia go, z czego 5 proc. udało się rzucić palenie.

– Te 5 proc. palaczy to około 450 tys. osób - podkreślił na konferencji prasowej we wtorek (2 marca) w Warszawie wiceminister zdrowia Adam Fronczak.

Dodał, że z sondażu wynika także, iż 35 proc. palaczy zadeklarowało chęć porzucenia nałogu w ciągu najbliższych 12 miesięcy, w tym 5 proc. podało, że chce zaprzestać palenia natychmiast.

Fronczak podkreślił, że bardzo ważne jest powtarzanie takich kampanii, m.in. po to, by pomóc wytrwać tym, którzy rzucili palenie, pomóc podjąć decyzję oraz motywować tych, którzy chcą zerwać z nałogiem.

Jak podano na konferencji, z badań przeprowadzonych w lipcu ub.r. wynika, że codziennymi palaczami jest 29 proc. dorosłych Polaków, a okazjonalnie po papierosy sięga 2 proc.

– Łączna liczba osób palących wynosi około 9 milionów, co plasuje Polskę powyżej średniej Unii Europejskiej – zauważył wiceminister.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH