Dialog społeczny w ochronie zdrowia - jak jest oceniany? Małgorzata Gałązka-Sobotka, dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. Fot. PTWP/Paweł Pawłowski

O jakości dialogu społecznego w ochronie zdrowia decyduje to czy głos interesariuszy jest słyszany, a co do tego pojawia się jeszcze bardzo wiele zastrzeżeń - mówi dr Małgorzata Gałązka-Sobotka, dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.

Jak podkreśla Małgorzata Gałązka-Sobotka, uczestnicy sektora ochrony zdrowia - przedstawiciele pracowników medycznych, związków zawodowych, przedstawiciele organizacji pracodawców, pacjentów - zwracają uwagę na to, że wiele zgłaszanych postulatów czy też założeń do aktów prawnych przedstawianych w ramach konsultacji społecznych niestety nie jest wysłuchiwanych i branych pod uwagę.

- W konsekwencji powstają regulacje, które często odstają od oczekiwań rynku ochrony zdrowia - zaznacza dr Gałązka-Sobotka. 

Jak dodaje, konsultacjom społecznym wciąż stawiane są zarzuty dotyczące zbyt krótkiego czasu na wyrażenie opinii środowisk, a także o brak pogłębionego dialogu.

Wypowiedź zarejestrowana podczas XIII Forum Rynku Zdrowia (Warszawa, 23-24 października 2017).

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH