BCC: negocjacje między NFZ a lekarzami powinna zastąpić mediacja

Business Centre Club, zaniepokojony bolesnym dla pacjentów konfliktem pomiędzy NFZ a lekarzami, apeluje o pilne przystąpienie stron do dalszych rozmów i zastąpienie negocjacji mediacją z udziałem profesjonalnego mediatora.

BCC w apelu podkreśla, że nie odnosi się do zasadności samego protestu, lecz do jego formy, naruszającej  regulacje zawarte w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

''Stronom zaistniałego konfliktu przypominamy, że świadczenie zdrowotne powinno być udzielane pacjentowi z zachowaniem jego prawa do leków refundowanych ze środków publicznych. Właściwe wystawienie recepty przez lekarza lub lekarza dentystę oraz jej realizacja w aptece jest podstawowym elementem tego świadczenia'' - wskazuje w swym stanowisku organizacja pracodawców.
 
BCC jest jednak przekonane, że łączy strony wspólny interes, czyli dobro pacjenta i dbałość o jego prawa.

''Proponujemy zatem zastąpienie negocjacji mediacją z udziałem profesjonalnego mediatora'' - wskazuje Business Centre Club.

Na przyszłość organizacja sugeruje, by przy Rzeczniku Praw Obywatelskich powstał zespół ds. mediacji społecznej, który zajmowałby się rozwiązywaniem tego typu sporów i konfliktów o charakterze społecznym, umożliwiając w ten sposób uniknięcie tak niepokojących zjawisk, jak obecny protest lekarzy. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH