Anna Rulkiewicz: przepisy dotyczące medycyny pracy wymagają modyfikacji Z Anną Rulkiewicz rozmawiamy o przyszłości medycyny pracy w Polsce; FOT. PTWP

- Rozporządzenie dotyczące służby medycyny pracy ma już ponad 20 lat. W tym czasie bardzo zmieniły się oczekiwania zarówno pracodawców, jak i pracowników - mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med i Związku Pracodawców Medycyny Prywatnej.

- Modyfikacja przepisów dotyczących medycyny pracy jest konieczna, między innymi dlatego, że powinniśmy przejść od jej obecnego, typowo orzeczniczego modelu na rzecz orzeczniczo-profilaktycznego - uważa prezes Rulkiewicz.

Wskazuje, że ponieważ m.in. badania okresowe w ramach medycyny pracy są obowiązkowe, warto wprowadzić do tego nowego modelu kilka badań, które pozwolą możliwie wcześnie wykrywać określone choroby lub im zapobiegać.

- Oczywiście pracodawcy nie są zainteresowani ponoszeniem dodatkowych kosztów tych badań, dlatego z obecnego rozporządzenia trzeba wyeliminować zapisy, które już nie przystają do obecnej rzeczywistości, a dodać w ich miejsce nowe - tłumaczy prezes Związku Pracodawców Medycyny Prywatnej.

- Z drugiej strony warto przekonywać pracodawców do korzyści płynących dla nich z inwestowania w zdrowie pracowników. Te korzyści dotyczą chociażby ograniczenia absencji chorobowych, które nadal stanowią dla przedsiębiorców poważny problem, także finansowy - podkreśla Anna Rulkiewicz.

Rozmowa zarejestrowana podczas IV Kongresu Wyzwań Zdrowotnych (Katowice, 7-8 marca 2019 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.