70 tys. uczniów w programie "Mam kota na punkcie mleka"

70 tys. uczniów z 700 szkół w kraju wzięło udział w pierwszym roku ogólnopolskiej kampanii promującej mleko "Mam kota na punkcie mleka", którą realizuje Polska Izba Mleka z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Z badań przeprowadzonych na rzecz programu przez Instytut Badawczy ProPublicum wynika, że 95 proc. badanych dzieci w wieku 7-9 lat objętych kampanią uważa, że picie mleka jest "cool" - podała we wtorek w przesłanym komunikacie Polska Izba Mleka z siedzibą w Białymstoku. Ogółem w badaniach wzięło udział około 900 uczniów ze szkół podstawowych, ale też gimnazjów.

Główny cel kampanii to promocja spożycia mleka i jego przetworów, akcentowanie walorów odżywczych tych produktów. W 2014 roku organizatorzy kampanii chcą dotrzeć do kolejnych 100 tys. uczniów z tysiąca szkół w kraju - poinformowała Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.

Z przeprowadzonych w ramach kampanii badań wynika, że mleko i inne produkty mleczne coraz częściej znajdują się w menu młodych ludzi. Dzieci i młodzież najchętniej jedzą jogurty, mleko i płatki z mlekiem. Młodsze dzieci chętniej piją także kakao i jedzą serki homogenizowane.

"Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39 proc.) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08 proc.)" - podkreślono w komunikacie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH