Zmieniają się alkoholowe upodobania Polaków

Wódka wciąż jest najpopularniejszym mocnym alkoholem w Polsce ale Polacy coraz częściej sięgają po alkohole lżejsze i droższe. Wódkę wypierają ją przede wszystkim trunki o niższej zawartości alkoholu, ale też te z wyższej półki cenowej.

W bardziej istotny sposób zmieniła się za to struktura spożywanego alkoholu. 3-procentowy spadek spożycia odnotowały alkohole mocne - z 35,7 proc. do 32,7 proc. Ich kosztem zyskało głównie piwo - z 56 proc. do blisko 60 proc., a opublikowane w zeszłym miesiącu dane Ministerstwa Zdrowia mówią, że w 2012 r. Polacy wypijali średnio 9,16 litra czystego alkoholu, czyli tylko nieznacznie mniej niż w roku 2011.

Odstawianie silniejszych alkoholi na rzecz słabszych stało się już trendem, co potwierdzają najnowsze statystyki sprzedaży firm działających w branży alkoholowej. Jeżeli już spożywamy mocniejsze alkohole, to nie tylko "czystą", ale również zdobywającą coraz więcej zwolenników whisky.

Więcej: www.dziennikpolski.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH