Zmieniają się alkoholowe upodobania Polaków

Wódka wciąż jest najpopularniejszym mocnym alkoholem w Polsce ale Polacy coraz częściej sięgają po alkohole lżejsze i droższe. Wódkę wypierają ją przede wszystkim trunki o niższej zawartości alkoholu, ale też te z wyższej półki cenowej.

W bardziej istotny sposób zmieniła się za to struktura spożywanego alkoholu. 3-procentowy spadek spożycia odnotowały alkohole mocne - z 35,7 proc. do 32,7 proc. Ich kosztem zyskało głównie piwo - z 56 proc. do blisko 60 proc., a opublikowane w zeszłym miesiącu dane Ministerstwa Zdrowia mówią, że w 2012 r. Polacy wypijali średnio 9,16 litra czystego alkoholu, czyli tylko nieznacznie mniej niż w roku 2011.

Odstawianie silniejszych alkoholi na rzecz słabszych stało się już trendem, co potwierdzają najnowsze statystyki sprzedaży firm działających w branży alkoholowej. Jeżeli już spożywamy mocniejsze alkohole, to nie tylko "czystą", ale również zdobywającą coraz więcej zwolenników whisky.

Więcej: www.dziennikpolski.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.