Spot antynikotynowy, w którym mała dziewczynka mówi, że boi się tylko jednej rzeczy: śmierci swojej mamy-palaczki, zdaniem ekspertów może wystraszyć dzieci. Twórcy reklamy twierdzą, że jest ona skuteczna i może skłonić wiele osób do rzucenia palenia - informuje za BBC witrualnapolska.pl.

Materiał pojawił się w brytyjskiej telewizji i radiu. Słychać w nim głos małej dziewczynki, która przekonuje, że nie boi się ciemności, pająków, klaunów, ale tego, że jej mama, która pali papierosy, umrze.

Emisja  wywołała wiele skarg. Zdaniem ekspertów z Advertising Standards Authority jest ona szokująca i może wystraszyć dzieci, które widząc rodzica z papierosem, będą przekonane, że nieuchronnie on umrze.

Dlatego, ich zdaniem, reklama nie powinna być emitowana w ciągu dnia, a tylko po godzinie 19.30, kiedy większość dzieci kładzie się spać.

Twórcy spotu uważają, że może on skłonić wiele osób do rzucenia palenia. – Przekaz jest adresowany do dorosłych palaczy, szczególnie tych, którzy są rodzicami. Żeby był skuteczny, musi szokować. Rozumiemy jednak, że dla dzieci reklama ta może być nieodpowiednia – mówią autorzy.

W podobnym tonie wypowiedział się rzecznik brytyjskiego Ministerstwa Zdrowia, którego zdaniem reklama nie ma na celu szokować, ale skłonić dorosłych palaczy do tego, aby pomyśleli o tym, jaki wpływ ich nałóg ma na ich bliskich.

Kampania, w której częścia jest kontrowersyjny spot, okazała się bardzo skuteczna w grupie osób, których najtrudniej przekonać do rzucenia palenia.

Liczba palaczy w Wielkiej Brytanii spada, ale wciąż pali ponad jedna piąta dorosłych wyspiarzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH