Kilka dni temu pojawił się w sieci, wywołujący wiele kontrowersji, spot Ministerstwa Zdrowia kampanii reklamującej rodzicielstwo. Na 30-sekundowym filmie widać króliki na łące." Kto jak kto, ale my, króliki, wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo. Chcesz poznać nasz sekret?" - słychać w tle.

- Myślę, że ta akurat promocja zachęcająca, by mieć więcej dzieci, nie jest do końca szczęśliwa - powiedział wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Bartosz Marczuk.

Zaznaczył też, że jako człowiek, który działał w Związku Dużych Rodzin "Trzy Plus" i jako publicysta starał się oddzielić wielodzietność od myślenia stereotypowego, kojarzącego wielodzietność "z patologią czy ludzie, którzy nie potrafią (nad sobą - red.) zapanować".

Inaczej spot ocenia Ministerstwo Zdrowia. "Na podjęcie decyzji o formule zrealizowanego spotu wpłynęła szeroka grupa odbiorców (18-45 lat) oraz delikatność tematu, jakim jest zdrowie prokreacyjne. Niezbędne było, aby forma spotu była uniwersalna, nikogo nie uraziła, nie była wulgarna, a jednocześnie została zauważona w natłoku komunikatów, którym jesteśmy poddawani każdego dnia" - podało ministerstwo w otrzymanym przez nas komentarzu.

Czytaj też: MZ nt. "króliczego" spotu: chodziło m.in. o zauważalność kampanii

Bardzo krytycznie o spocie wypowiedziała się opozycja. Poseł PO Bartosz Arłukowicz, były minister zdrowia ocenił, że propozycja obecnego ministra zdrowia jest żenująca. Zaznaczył też, że jedną z pierwszych decyzji Radziwiłła była likwidacja programu in vitro, który faktycznie przekładał się na zwiększenie dzietności.

Więcej: zdrowie.dziennik.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.