
Związek Polskie Mięso rozpoczął kampanię informacyjną nt. walorów mięsa drobiowego i wieprzowego. Projekt ma popularyzować najnowsza wiedzę na ten temat, a także prezentować fakty i obalać mity związane ze spożywaniem mięsa - poinformował we wtorek (19 listopada) prezes Związku Witold Choiński.
Jest to już druga edycja kampanii "Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje" pod hasłem "białe czy czerwone" - drób czy wieprzowina.
- Zdecydowaliśmy się na kontynuację projektu, ponieważ mamy świadomość tego, ile jest jeszcze do zrobienia w obszarze popularyzacji rzetelnej wiedzy na temat mięsa - tłumaczy Choiński.
Jak mówił, wśród konsumentów nadal powtarzane są mity na temat szkodliwości spożywania mięsa, kampania ma je odkłamywać. Np. często jest powtarzany mit, że wieprzowina jest tłusta i ma najwięcej kalorii z mięs, że zawiera dużo cholesterolu.
- Tymczasem np. 100 gram szynki wieprzowej - to 118 kalorii, a 100 g pasztetu z fasoli to aż 260 kcal. Ostatnie badania wykazały, że na skutek zmian w hodowli świń, wieprzowina jest znacznie mniej tłusta niż wcześniej uważano. Np. schab zawiera jedynie 2-2,5 proc. tłuszczu. Ponadto zawiera ona bardzo korzystny stosunek kwasów omega3-omega6 - przekonywał prezes Polskiego Mięsa.
Autorzy kampanii będą przekonywać, że mięso jest niezbędne w diecie, m.in. dlatego, że zawiera dużo, łatwo przyswajalnego żelaza, a spożywanie drobiu pomaga w profilaktyce wielu chorób. Znajdujące się, bowiem witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A,E,D,K oraz rozpuszczalne w wodzie B1,B2,B12. Substancje te biorą udział w syntezie białek krwi, które korzystanie wpływają na powrót do zdrowia.
Kampania ma być też okazją do informowania społeczeństwa o tym, na co powinni zwracać uwagę przy zakupie mięsa, m.in. chodzi o sprawdzanie jego pochodzenia, takie dane powinny znajdować się na etykiecie produktu. Według Choińskiego, konsument nie powinien bać się kupowania produktów pakowanych.
Ekspertem ds. merytorycznych kampanii jest prof. Agnieszka Wierzbicka z Instytutu Nauk o Żywienia Człowieka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jak stwierdziła, przekonanie, że mięso zawiera dużo cholesterolu jest błędne, nieprawdziwe jest także twierdzenie, że "zdrowsze" jest smażenie mięsa na oleju niż na tłuszczach zwierzęcych - dodała.
Statystyczny Polak w ubiegłym roku zjadł ok. 27 kg drobiu i ok. 40 kg wieprzowiny. Polaka jest największym producentem drobiu w Europie i dużym jego eksporterem. Natomiast wieprzowina jest najczęściej spożywanym w naszym kraju mięsem.
Kampania rozpoczęła się w październiku i potrwa do końca marca, ale jej kulminacja przypadnie na okres grudzień styczeń tj. okres Świat Bożego Narodzenia i Nowego Roku, gdy konsumenci kupują najwięcej mięsa. Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Mięsa Drobiowego.


CZYTAJ TAKŻE
- ŚR, 21:05 Zakopane: trwa śledztwo dotyczące nieprawidłowości w szpitalu powiatowym
- ŚR, 20:21 Resort rodziny: to był dobry rok dla seniorów
- ŚR, 20:10 MZ: projekt rozporządzenia ws. orzekania o stanie zdrowia nauczyciela akademickiego
- ŚR, 19:49 Czechy: w szpitalu w Ostrawie odbyła się msza za ofiary strzelaniny
- ŚR, 19:17 Leczenie bólu przewlekłego jest dla lakarzy dużym wyzwaniem
- ŚR, 18:57 Specjaliści: z epidemią otyłości i cukrzycy typu 2 musimy walczyć systemowo
- ŚR, 18:36 Eksperci: wiele osób nie odróżnia przeziębienia od groźnego wirusa grypy
- 1 NFZ: od 1 stycznia zlecenia na wyroby medyczne na nowych zasadach
- 2 Głos matek: do szpitali, urzędników i mediów trafią wyniki ankiet rodzących z całego kraju
- 3 Badania kliniczne: jest program, będzie ustawa. Otwieramy nowy rozdział?
- 4 Jest kolejny wyrok bezwzględnego pozbawienia wolności za napaść na ratowników medycznych
- 5 Samorządy będą ciąć wydatki na programy zdrowotne? Niektóre już to robią
- 6 Sondaż CBOS: strażak i pielęgniarka wygrywają w rankingu prestiżu zawodów
- 7 Rotawirusy, czyli poważny problem, który możemy i powinniśmy rozwiązać
Newsletter
Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze
Follow @rynekzdrowiaRSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych