USA: jak postępować z pacjentem opuszczającym wizyty u stomatologa FOT. Fotolia; zdjęcie ilustracyjne

Pacjenci, którzy bez uprzedzenia nie pojawiają się na umówioną wizytę u stomatologa to powszechny problem. Dziury w grafiku powodują stratę czasu i dochodów. Jaką strategię wybrać, by wychować niefrasobliwego pacjenta, radzi Roger P. Levin, właściciel amerykańskiej firmy konsultanckiej w dziedzinie stomatologii - informuje serwis Infodent24.pl.

- Uświadom pacjentowi wartość wizyty. Gdy się spóźnia, natychmiast dzwoń na jego komórkę i pytaj czy wszystko w porządku. Jeśli się nie pojawi, wyjaśnij, że spowodował straty finansowe i będzie musiał czekać kilka tygodni na nowy termin wizyty. Mimo to potem możesz się z nim skontaktować proponując wcześniejszy termin - radzi Roger P. Levin.

- "Recydywiście" oświadcz, że absolutnie jedynym i najlepszym wyjściem w takiej sytuacji jest wpisanie go na listę pacjentów rezerwowych. Rozważyć można wprowadzenie systemu opłat za niesubordynację - sugeruje ekspert.

- Nie pozwól pacjentowi zapomnieć o wpadce. Nie możesz przejść do porządku dziennego nad nieobecnością lub spóźnieniem pacjenta. Brak reakcji pozwala leczącej się osobie na swobodne traktowanie obowiązku stawienia się na wizyty - przestrzega Levim.

Więcej: drbicuspid.com

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH