Tak promowali w szkołach ideę transplantacji

Happeningi, pikniki, przedstawienia, konkursy, audycje radiowe i wystąpienia w telewizji, prezentacje w kościołach, utworzenie fanpage'a na portalu Facebook - to wybrane działania, które prowadzili uczniowie w szkołach, swoich miejscowościach, mediach i parafiach w czasie promującej transplantacje i ideę donacji narządów kampanii „Drugie życie” 2011/12.

Od 2009 roku akcja „Drugie życie“ w czterech województwach, w których była organizowana (wielkopolskim, małopolskim, lubuskiem i warmińsko-mazurskim) objęła ponad 100 tys. uczniów z blisko 350 szkół ponadgimnazjalnych. Młodzi ludzie rozdali ponad  280 tys. oświadczeń woli.

W wielkopolskiej, czwartej już edycji kapituła kampanii nagrodziła szkołę ze Śremu - Zespół Szkół Ekonomicznych im. Cyryla Ratajskiego oraz dwie placówki z Wągrowca - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. St. Mikołajczyka i I Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Wielkopolskich.

- Wierzę, że pierwsze od wielu lat pobranie narządów w wągrowieckim szpitalu nie przypadkiem zbiegło się w czasie z prowadzoną z rozmachem przez dwie szkoły akcją angażującą dyrekcję szkół, władze miasta, dyrekcję szpitala, Kościół. Gratuluję moim kolegom lekarzom i uczniom. Takie chwile nadają sens naszej pracy - mówi dr Maciej Głyda, wojewódzki konsultant w dziedzinie transplantologii w woj. wielkopolskim i lubuskim oraz ekspert medyczny kampanii.

Na Warmii i Mazurach (trzecia edycja kampanii) nagrodzone szkoły to: Zespół Szkół Rolniczych w Czachówkach oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Kresowiaków i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Bartoszycach.

W Małopolsce (również trzecia edycja kampanii) kapituła nagrodziła uczniów z Zespołu Szkół w Zawoi Wilcznej, Zespołu Szkół nr 2 im. Jadwigi Królowej w Andrychowie oraz Powiatowego Zespołu nr 10 Szkół Mechaniczno-Elektrycznych im. Mikołaja Kopernika w Kętach.

W Lubuskiem (kampania organizowana po raz pierwszy) najlepsi byli uczniowie z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Gubinie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Sikorskiego w Sulechowie oraz Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Żaganiu.

Od 2010 roku kampania „Drugie życie” jest włączona w działania zainicjowanego przez Polską Unię Medycyny Transplantacyjnej programu „Partnerstwo dla Transplantacji”. Organizatorem kampanii jest Fresenius Medical Care, największy światowy dostawca produktów i usług dla pacjentów z przewlekłą niewydolnością nerek. Ogólnopolskim patronem - Ministerstwo Zdrowia.
     
W Polsce na przeszczep czeka 2259 osób. Najwięcej, bo blisko 1800, na transplantację nerki lub wątroby (dane: Poltransplant, maj 2012). Czas, który upływa od momentu wpisania na listę oczekujących do operacji przeszczepienia, przekroczył w naszym kraju 11 miesięcy. Dla wielu chorych to za długo...
 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.