Tak promowali w szkołach ideę transplantacji

Happeningi, pikniki, przedstawienia, konkursy, audycje radiowe i wystąpienia w telewizji, prezentacje w kościołach, utworzenie fanpage'a na portalu Facebook - to wybrane działania, które prowadzili uczniowie w szkołach, swoich miejscowościach, mediach i parafiach w czasie promującej transplantacje i ideę donacji narządów kampanii „Drugie życie” 2011/12.

Od 2009 roku akcja „Drugie życie“ w czterech województwach, w których była organizowana (wielkopolskim, małopolskim, lubuskiem i warmińsko-mazurskim) objęła ponad 100 tys. uczniów z blisko 350 szkół ponadgimnazjalnych. Młodzi ludzie rozdali ponad  280 tys. oświadczeń woli.

W wielkopolskiej, czwartej już edycji kapituła kampanii nagrodziła szkołę ze Śremu - Zespół Szkół Ekonomicznych im. Cyryla Ratajskiego oraz dwie placówki z Wągrowca - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. St. Mikołajczyka i I Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Wielkopolskich.

- Wierzę, że pierwsze od wielu lat pobranie narządów w wągrowieckim szpitalu nie przypadkiem zbiegło się w czasie z prowadzoną z rozmachem przez dwie szkoły akcją angażującą dyrekcję szkół, władze miasta, dyrekcję szpitala, Kościół. Gratuluję moim kolegom lekarzom i uczniom. Takie chwile nadają sens naszej pracy - mówi dr Maciej Głyda, wojewódzki konsultant w dziedzinie transplantologii w woj. wielkopolskim i lubuskim oraz ekspert medyczny kampanii.

Na Warmii i Mazurach (trzecia edycja kampanii) nagrodzone szkoły to: Zespół Szkół Rolniczych w Czachówkach oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Kresowiaków i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Bartoszycach.

W Małopolsce (również trzecia edycja kampanii) kapituła nagrodziła uczniów z Zespołu Szkół w Zawoi Wilcznej, Zespołu Szkół nr 2 im. Jadwigi Królowej w Andrychowie oraz Powiatowego Zespołu nr 10 Szkół Mechaniczno-Elektrycznych im. Mikołaja Kopernika w Kętach.

W Lubuskiem (kampania organizowana po raz pierwszy) najlepsi byli uczniowie z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Gubinie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Sikorskiego w Sulechowie oraz Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Żaganiu.

Od 2010 roku kampania „Drugie życie” jest włączona w działania zainicjowanego przez Polską Unię Medycyny Transplantacyjnej programu „Partnerstwo dla Transplantacji”. Organizatorem kampanii jest Fresenius Medical Care, największy światowy dostawca produktów i usług dla pacjentów z przewlekłą niewydolnością nerek. Ogólnopolskim patronem - Ministerstwo Zdrowia.
     
W Polsce na przeszczep czeka 2259 osób. Najwięcej, bo blisko 1800, na transplantację nerki lub wątroby (dane: Poltransplant, maj 2012). Czas, który upływa od momentu wpisania na listę oczekujących do operacji przeszczepienia, przekroczył w naszym kraju 11 miesięcy. Dla wielu chorych to za długo...
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH