Sztuczne serce - tak promuje się Śląsk

Opracowane w Zabrzu sztuczne serce czy zaprojektowany w Bytomiu mikroprocesor wykorzystywany na całym świecie - te i inne osiągnięcia technologiczne województwa będą promowane podczas rozpoczętej w poniedziałek (1 września) kampanii "Tworzymy Śląskie".

W kampanii wykorzystano sześć dokonań, w tym sztuczne serce z Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii (FRK) im. prof. Zbigniewa Religi, dzięki któremu uratowano już ponad 300 osób.

- Bardzo się cieszymy, że nasze osiągnięcia są prezentowane w tej kampanii. Czujemy się wyróżnieni i mamy nadzieję, że to się przełoży również na upowszechnienie wiedzy o pracach naukowych Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii, a może także na pomoc finansową na nasze cele - powiedziała PAP Ewa Krzak z FRK.

Ważnym elementem kampanii jest konkurs internetowy na stronie www.tworzymyslaskie.pl, który ma wyłonić również kolejne związane z technologią symbole regionu. Do 15 września internauci mogą zgłaszać swoje propozycje na nowy symbol regionu wraz z uzasadnieniem. Między 16 a 18 września komisja konkursowa wybierze ze wszystkich zgłoszeń finałową dziesiątkę. Od 19 do 30 września internauci mogą oddawać głosy na finałowe propozycje. Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na 30 września.

Koszt kampanii, finansowanej przez samorząd woj. śląskiego, to 1 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH