Słuch ma wpływ na doznania kulinarne Słuch ma wpływ na doznania kulinarne. Fot. Fotolia

Naukowcy z Brigham Young University i Colorado State University przekonują na łamach czasopisma Food Quality and Preference, że zmysł słuchu silnie wpływa na nasze kulinarne doznania. Na przykład dzięki "odgłosom chrupania" szybciej czujemy się nasyceni i jemy w sumie mniej.

Jak przekonuje profesor Gina Mohr z CSU, dźwięk to zapomniany bodziec smaku. Gdyby ludzie bardziej się na dźwięku skoncentrowali, nie zagłuszali go odgłosem telewizora, radia a już na pewno zdjęli słuchawki z uszu - jedliby mniej.

 Naukowcy przeprowadzili serię eksperymentów, które pokazały między innymi, że uczestnicy spotkania, którzy głośno słuchali na słuchawkach muzyki zjadali przeciętnie po 4 precle, podczas, gdy ci, którzy słuchali cicho, średnio po 2,75. Efekt nie wydaje się wielki, ale jeśli takie zwyczaje rozciągniemy na tydzień, miesiąc, rok, różnica stanie się istotna.

 Więcej: www.rmf24.fm

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.