Słodycze będą mniej słodkie W słodyczach ma być mniej cukru. Fot. archiwum

Najwięksi producenci słodyczy zapowiadają, że do roku 2022 r. połowa ich produktów będzie zawierała co najwyżej 200 kalorii. Chodzi o Mars-Wrigley, Nestle USA, Ferrero, Lindt i Ferrara Candy. W ich asortymencie ma być mniej cukru - donosi TVP.

Producenci słodyczy zgodzili się na podjęcie kroków mających na celu zmniejszenie kaloryczności swoich produktów. Mają być mniejsze i zawierać mniej cukru. Na opakowaniach słodyczy drukowana będzie liczba kalorii.

Jak wskazuje WHO ponad 40 mln dzieci do piątego roku życia ma problemy z nadwagą, natomiast 13 proc. dorosłych na świecie zmaga się z otyłością.

Przypomnijmy, że to cukier dodawany m.in. do ciastek i napojów jest uważany za jednego z winowajców nadwagi i otyłości u dzieci i młodzieży. To m.in. dlatego wprowadzono do polskich szkół tzw. rozporządzenie sklepikowe ustalające listę produktów, które mogą być sprzedawane w sklepikach szkolnych.

Od września 2016 r. uczniowie mogą kupić w szkole drożdżówki, jednak nie zbyt słodkie i nie takie, które zostały przygotowane z głęboko mrożonego ciasta.

Poza tym w ofercie sklepików znajdą się kanapki, sałatki i surówki, mleko, napoje zastępujące mleko (np. sojowe i kokosowe), produkty mleczne (np. jogurty i serki homogenizowane) oraz produkty zastępujące mleczne (na bazie soi, ryżu, owsa, orzechów lub migdałów). Sprzedawane są także zbożowe produkty śniadaniowe, warzywa i owoce. Uczniowie mogą kupić suszone warzywa i owoce oraz nasiona bez dodatku cukrów, substancji słodzących i soli.

Więcej: www.tvp.info

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.