Słodycze będą mniej słodkie W słodyczach ma być mniej cukru. Fot. archiwum

Najwięksi producenci słodyczy zapowiadają, że do roku 2022 r. połowa ich produktów będzie zawierała co najwyżej 200 kalorii. Chodzi o Mars-Wrigley, Nestle USA, Ferrero, Lindt i Ferrara Candy. W ich asortymencie ma być mniej cukru - donosi TVP.

Producenci słodyczy zgodzili się na podjęcie kroków mających na celu zmniejszenie kaloryczności swoich produktów. Mają być mniejsze i zawierać mniej cukru. Na opakowaniach słodyczy drukowana będzie liczba kalorii.

Jak wskazuje WHO ponad 40 mln dzieci do piątego roku życia ma problemy z nadwagą, natomiast 13 proc. dorosłych na świecie zmaga się z otyłością.

Przypomnijmy, że to cukier dodawany m.in. do ciastek i napojów jest uważany za jednego z winowajców nadwagi i otyłości u dzieci i młodzieży. To m.in. dlatego wprowadzono do polskich szkół tzw. rozporządzenie sklepikowe ustalające listę produktów, które mogą być sprzedawane w sklepikach szkolnych.

Od września 2016 r. uczniowie mogą kupić w szkole drożdżówki, jednak nie zbyt słodkie i nie takie, które zostały przygotowane z głęboko mrożonego ciasta.

Poza tym w ofercie sklepików znajdą się kanapki, sałatki i surówki, mleko, napoje zastępujące mleko (np. sojowe i kokosowe), produkty mleczne (np. jogurty i serki homogenizowane) oraz produkty zastępujące mleczne (na bazie soi, ryżu, owsa, orzechów lub migdałów). Sprzedawane są także zbożowe produkty śniadaniowe, warzywa i owoce. Uczniowie mogą kupić suszone warzywa i owoce oraz nasiona bez dodatku cukrów, substancji słodzących i soli.

Więcej: www.tvp.info

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH