"SOR(RY), tu ratuje się życie!". Za tę akcję eksperci biją brawo i apelują o rozmach Fot. Shutterstock (zdjęcie ilustracyjne)

Narastające oblężenie SOR-ów i kilka tragicznych przypadków stały się impulsem dla Śląskiej Izby Lekarskiej, by uświadomić pacjentów, do czego tak naprawdę służą szpitalne oddziały ratunkowe. Specjaliści PR i komunikacji medycznej uważają, że pomysł jest świetny - i apelują o ogólnopolską edukację.

Śląska Izba Lekarska, zaniepokojona pogarszającą się sytuacją na SOR-ach w regionie, postanowiła poprzez plakaty ze zdjęciami lekarzy i napisem "SOR(RY), tu ratuje się życie!", wpłynąć na pacjentów, by przed skorzystaniem z pomocy w szpitalnym oddziale ratunkowym przemyśleli, czy naprawdę muszą się tam udać, zamiast do lekarza POZ lub do opieki nocnej i świątecznej.

Plakaty zaczęły być wywieszane w szpitalach, przychodniach, pojawiły się także w mediach społecznościowych. Kampanię wspiera Śląski Oddział Wojewódzki NFZ oraz okręgowe izby lekarskie, m.in. w Bielsku-Białej, Częstochowie i Łodzi.

Zapytaliśmy ekspertów z zakresu PR przede wszystkim o to, czy tego typu akcje - w obecnych realiach systemowych - mają sens oraz jak taką kampanię przeprowadzić, by wpłynęła na świadomość pacjentów.

Eksperci o akcji: ogromny potencjał sprawczy
Jak podkreśla Krzysztof Suszek, przewodniczący Rady Fundacji "Misja Medyczna", tego typu działania mają ogromny potencjał sprawczy, ale pod jednym warunkiem - że są prowadzone w sposób ciągły, systematyczny, nie zaś "akcyjny".

Renata Toczyska-Seliga, dyrektor działu Corporate & Healthcare i członek zarządu MSLGROUP, jest pewna, że dobrze przygotowana i efektywnie zrealizowana kampania na szeroką skalę z czasem wpłynęłaby na liczbę pacjentów przyjeżdżających na SOR z błahymi sprawami.

- Akcja zainicjowana przez Śląską Izbę Lekarską jest świetnym pomysłem i należałoby ją kontynuować w całej Polsce i w różnych mediach, także docierających do seniorów, np. w radiu - mówi Rynkowi Zdrowia. Dodaje, że w akcję powinni zaangażować się nie tylko lekarze, ale także NFZ, Ministerstwo Zdrowia i media publiczne.

Elżbieta Brzozowska, dyrektor zarządzająca ExpertPR Consultancy, także wierzy w sens tego typu kampanii edukacyjnych - pod warunkiem, że są przygotowane w sposób interesujący i są długofalowe.

- Kampania "SOR(RY), tu ratuje się życie!" ma nośny tytuł, przemawiające do wyobraźni plakaty, została zainaugurowana w momencie, gdy uwaga społeczna skupiona jest na SOR-ach - ocenia. Zaznacza, że kampania powinna być rozwijana, bo same plakaty, choć wymowne, są nośnikiem skąpych informacji.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.