Rusza kampania "Zawodniacy" promująca picie wody wśród dzieci

Promowanie picia przez dzieci wody, także tej prosto z kranu, zamiast słodzonych napojów - to główny cel zainaugurowanej w środę kampanii społecznej "Zawodniacy". Według ekspertów, zdrowe nawyki pozwolą ograniczyć rosnącą w Polsce liczbę otyłych najmłodszych.

Pełniący Obowiązki Głównego Inspektora Sanitarnego Marek Posobkiewicz podkreślił podczas konferencji prasowej, że woda jako alternatywa dla słodkich napojów - to jeden z elementów profilaktyki gwałtownego wzrostu otyłości wśród dzieci i dorosłych.

Dodał, że dawanie dzieciom słodkich napojów wywołuje u nich uczucie sytości i skutkuje tym, że nie mają one ochoty na pełnowartościowy, zdrowy posiłek.

Zwrócił także uwagę, że regularne picie wody wpływa na wzrost koncentracji i zdolności zapamiętywania.

Posobkiewicz zapewniał, że woda z kranu w szkołach jest w większości przypadków zdatna do picia. Wyjaśnił, że niekiedy w przypadku starych instalacji może być ona zanieczyszczona.

Dr Łukasz Balwicki z Polskiego Towarzystwa Programów Zdrowotnych, realizatora kampanii, podkreślił, że wzrost liczby dzieci z nadwagą wynika z nieprawidłowej diety i spożywania nadmiernych ilości cukru zawartych m.in. w napojach.

Wyjaśnił, że w ramach kampanii uruchomiony został profil na facebooku oraz specjalna strona internetowa www.zawodniacy.pl, na której znalazły się edukacyjne gry dla dzieci w wieku 6-11 lat oraz poradnik dla rodziców. Dzieci poprzez stronę mogą zdobyć specjalny certyfikat "Zawodniaka".

Jak mówił Balwicki, elementem kampanii jest przekonywanie do picia dostępnej dla każdego wody z kranu, ponieważ spełnia ona normy jakości i bezpieczeństwa. - Nadal wielu Polaków ma obawy przed piciem wody prosto z kranu, a przegotowanie lub przefiltrowanie zubaża ją - dodał.

Ponadto długofalowym celem kampanii jest wprowadzenie do szkół zdrojów z wodą pitną, z których korzystać mogliby uczniowie w czasie przerw. Pierwszym krokiem w tym kierunku było podpisanie na konferencji zaleceń dotyczących wody w szkołach. - Zalecenia mogą stanowić dla władz samorządowych i dyrektorów szkół inspirację do doskonalenia stanu sanitarno-higienicznego w placówkach oświatowo-wychowawczych - ocenił Posobkiewicz.

Wspierający kampanię aktor Michał Chorosiński, prywatnie tata czwórki dzieci, podkreślał, że woda jest najzdrowszym napojem dla dzieci. - Napoje słodzone i gazowane prowadzą do otyłości i problemów ze zdrowiem, dlatego w mojej rodzinie unikamy ich picia - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH