Rozmowa lekarza z chorym - ważna jak sama terapia Do nawiązania dobrej relacji z pacjentem potrzebne są jednak określone umiejętności. Nie każdy lekarz to potrafi, ale może się tego nauczyć. Fot. Fotolia

Skuteczna terapia to coś więcej niż wypisanie recepty z zaleceniem. Nawet najlepszy lek nie działa, jeśli pacjent nie ma motywacji, żeby go przyjmować. Podstawą powodzenia jest dobra współpraca lekarza z pacjentem.

Im więcej pacjent wie o swojej chorobie, tym lepiej dla niego. Edukacja powinna zacząć się już w gabinecie lekarza. Nie trzeba wygłaszać godzinnego wykładu na temat choroby. Lekarz przecież nie ma na to czasu, a pacjent nie chce tylko słuchać. Chodzi o rozmowę.

Do nawiązania dobrej relacji z pacjentem potrzebne są jednak określone umiejętności. Nie każdy lekarz to potrafi. Winę za ten stan rzeczy w dużej mierze ponosi brak edukacji lekarzy w tym zakresie. Studenci medycyny skarżą się, że wiadomości teoretycznych mają w toku studiów aż nadto, zaś postępowania z chorym się nie uczą.

Tymczasem w Wielkiej Brytanii ta umiejętność jest bardzo ceniona. Dlatego też studenci medycyny jeszcze zanim nauczą się, jak leczyć choroby, uczą się, jak rozmawiać z pacjentami.

Na I roku studiów odbywają wizyty w szpitalach i gabinetach lekarzy pierwszego kontaktu, gdzie obserwują, jak przebiega rozmowa z chorym. Na II roku sami ćwiczą tę umiejętność z aktorami odgrywającymi role pacjentów. 

Więcej: wyborcza.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.