Psychologowie apelują do MEN ws. matur uczniów z dyskalkulią

Psychologowie z Uniwersytetu Gdańskiego apelują do MEN, by pozwoliło uczniom z dyskalkulią zamiast matematyki wybrać inny przedmiot na maturze. Ministerstwo nie widzi jednak takiej potrzeby.

Dyskalkulia to poważne zaburzenie zdolności matematycznych o podłożu genetycznym. - Problem dotyczy 4 proc. uczniów, mimo że problemy z matematyką ma ich niemal 40 proc. Jeśli chodzi o głęboką dyskalkulię, to szacunkowe dane wskazują na 1-2 proc. - informuje Gazeta Wyborcza.

Osoba dotknięta tym zaburzeniem w stopniu głębokim nie jest w stanie wykonać prostych obliczeń ani opanować nawet minimum programowego z matematyki, co stało się dużym problemem od 2010 r., gdy matematyka na maturze stała się obowiązkowa.

MEN komunikuje jednak, że nie prowadzi prac legislacyjnych dotyczących zmiany zasad przystępowania do egzaminu maturalnego. Wyjaśnia, że w komunikacie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dyskalkulia została zaklasyfikowana do specyficznych trudności w uczeniu się. Dodaje, że stnieją kryteria oceniania tych zdających. W ich opracowaniu uczestniczyli eksperci Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych oraz specjaliści zajmujący się diagnozą oraz terapią tego rodzaju dysfunkcji.

Piotr Ludwikowski, matematyk z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie uważa jednak, że osoba z dyskalkulią w stopniu głębokim (a takich maturzystów w skali kraju jest co roku kilkudziesięciu) po prostu nie jest w stanie napisać matury z matematyki.

Więcej: http://trojmiasto.gazeta.pl Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH