Program "Mam Haka na Raka" - tak młodzież promuje profilaktykę przeciwnowotworową

Przez ponad dwa miesiące ponad 3 tys. młodych ludzi w całym kraju promowało wśród Polaków profilaktyką przeciwnowotworową. Hakowicze przeprowadzili wykłady dla blisko 130 tys. Polaków, rozdali 240 tys. ulotek oraz zebrali 111 tys. podpisów pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”!

W ramach 6. edycji programu Mam Haka na Raka 3128 uczestników z 556 zespołów z całej Polski przez ponad dwa miesiące edukowało mieszkańców swoich społeczności na czym polega profilaktyka nowotworowa. Młodzi ludzie przeznaczyli 5279 godzin na edukację społeczności lokalnej, co oznacza, że statystycznie każdy zespół przeznaczył na działania w regionach średnio 9,5 godziny. Hakowiczów wspierało 1655 partnerów, w tym 90 stanowiły media, 240 - placówki administracji publicznej, 337 - placówki ochrony zdrowia oraz 988 prywatne firmy.

Wraz z przesłaniem sprawozdania z działalności w regionach skończył się I etap programu. 22 marca zespoły dowiedzą się, które z nich zakwalifikowały się do II etapu programu. Sto najbardziej aktywnych drużyn weźmie udział 27 marca w Warsztacie Kreatywnym, podczas którego poznają tajniki przygotowywania kampanii społecznych, dzięki którym stworzą własną autorską kampanię.

- Gdy patrzę na zaangażowanie młodzieży, przepełnia mnie duma. Młodzi włożyli bardzo wiele wysiłku w realizację działań lokalnych. Chciałem serdecznie podziękować wszystkim zespołom za poświęcenie czasu na rzecz programu „Mam Haka na Raka”. Część drużyn nie zakwalifikuje się do kolejnego etapu, ale i tak wszyscy są zwycięzcami - zdobywają wiedzę związaną z profilaktyką czerniaka i innych nowotworów skóry, a to jest bezcenne - mówi dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii.

Zespoły pracowały równie intensywnie w Internecie. Na portalu Facebook 165 zespołów utworzyło profil swojego zespołu, 47 zespołów prowadziło bloga, a 38 utworzyło strony internetowe. Młodzi ludzie wygenerowali łącznie 5171 wpisów. W tym samym okresie oficjalna stronę programu www.mamhakanaraka.pl zanotowała ponad 260 tys. odsłon, a profil programu na portalu Facebook osiągnął poziom 1605 fanów

Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline. Program ten jest ogólnopolską inicjatywą skierowaną do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodych ludzi w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed Hakowiczami jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej.

Dotychczas w ramach programu powstało 5 kampanii społecznych: „Wystarczy tak niewiele…” (rak piersi), „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię” (rak szyjki macicy), „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” (rak prostaty), „Nie wiąż się z papierosem” (rak płuca) oraz „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię” (rak jelita grubego). Informacje o poszczególnych kampaniach można znaleźć w Internecie: www.wystarczytakniewiele.pl, www.zbrobcytologie.pl, www.zbadajprostate.pl, www.niezpapierosem.pl, www.zrobkolonoskopie.pl.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.