Program "Mam Haka na Raka" - tak młodzież promuje profilaktykę przeciwnowotworową

Przez ponad dwa miesiące ponad 3 tys. młodych ludzi w całym kraju promowało wśród Polaków profilaktyką przeciwnowotworową. Hakowicze przeprowadzili wykłady dla blisko 130 tys. Polaków, rozdali 240 tys. ulotek oraz zebrali 111 tys. podpisów pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego”!

W ramach 6. edycji programu Mam Haka na Raka 3128 uczestników z 556 zespołów z całej Polski przez ponad dwa miesiące edukowało mieszkańców swoich społeczności na czym polega profilaktyka nowotworowa. Młodzi ludzie przeznaczyli 5279 godzin na edukację społeczności lokalnej, co oznacza, że statystycznie każdy zespół przeznaczył na działania w regionach średnio 9,5 godziny. Hakowiczów wspierało 1655 partnerów, w tym 90 stanowiły media, 240 - placówki administracji publicznej, 337 - placówki ochrony zdrowia oraz 988 prywatne firmy.

Wraz z przesłaniem sprawozdania z działalności w regionach skończył się I etap programu. 22 marca zespoły dowiedzą się, które z nich zakwalifikowały się do II etapu programu. Sto najbardziej aktywnych drużyn weźmie udział 27 marca w Warsztacie Kreatywnym, podczas którego poznają tajniki przygotowywania kampanii społecznych, dzięki którym stworzą własną autorską kampanię.

- Gdy patrzę na zaangażowanie młodzieży, przepełnia mnie duma. Młodzi włożyli bardzo wiele wysiłku w realizację działań lokalnych. Chciałem serdecznie podziękować wszystkim zespołom za poświęcenie czasu na rzecz programu „Mam Haka na Raka”. Część drużyn nie zakwalifikuje się do kolejnego etapu, ale i tak wszyscy są zwycięzcami - zdobywają wiedzę związaną z profilaktyką czerniaka i innych nowotworów skóry, a to jest bezcenne - mówi dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii.

Zespoły pracowały równie intensywnie w Internecie. Na portalu Facebook 165 zespołów utworzyło profil swojego zespołu, 47 zespołów prowadziło bloga, a 38 utworzyło strony internetowe. Młodzi ludzie wygenerowali łącznie 5171 wpisów. W tym samym okresie oficjalna stronę programu www.mamhakanaraka.pl zanotowała ponad 260 tys. odsłon, a profil programu na portalu Facebook osiągnął poziom 1605 fanów

Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym firma GlaxoSmithKline. Program ten jest ogólnopolską inicjatywą skierowaną do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodych ludzi w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed Hakowiczami jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej.

Dotychczas w ramach programu powstało 5 kampanii społecznych: „Wystarczy tak niewiele…” (rak piersi), „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię” (rak szyjki macicy), „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” (rak prostaty), „Nie wiąż się z papierosem” (rak płuca) oraz „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię” (rak jelita grubego). Informacje o poszczególnych kampaniach można znaleźć w Internecie: www.wystarczytakniewiele.pl, www.zbrobcytologie.pl, www.zbadajprostate.pl, www.niezpapierosem.pl, www.zrobkolonoskopie.pl.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH