Poznań: kampania promująca zdrowy tryb życia "We Love Eating"

Promowanie zdrowego stylu życia, odpowiedniego odżywiania się i zwracania uwagi na to, co się je - to cele zainicjowanej w środę (17 września) w Poznaniu kampanii "We Love Eating".

Przedsięwzięcie zostało zainicjowane przez Komisję Europejską. Ma charakter pilotażowy, potrwa do czerwca 2015 r. W ramach kampanii w Poznaniu trwać będą pokazy zdrowego gotowania, międzypokoleniowe pikniki, zajęcia z przyrządzania zdrowych posiłków za 10 złotych, oraz wycieczki z dietetykiem do supermarketu.

Akcja adresowana jest szczególnie do dzieci, kobiet w ciąży, oraz seniorów. Ma zachęcać do czerpania radości ze zdrowego jedzenia, robienia zdrowych zakupów, budowania więzi społecznych przy wspólnym przyrządzaniu posiłków, oraz jedzenia w towarzystwie.

- Ten projekt ma przełamywać nasze myślenie o jedzeniu. Badania pokazują, że nie wiemy jak jeść i co jeść, nie uświadamiamy sobie, że jedzenie nie tylko jest przyjemne, ale i jest budulcem naszego ciała i życia. Nie lubimy gotować, liczymy kalorie, zdrowe odżywianie kojarzy nam się z listkiem sałaty - mówiła dziennikarzom Magdalena Żelazny-Stokłosa z Przedstawicielstwa Regionalnego Komisji Europejskiej.

Jak dodała, dla osób starszych kampania ma być okazją do poznania nowych trendów w sposobie zdrowego odżywiania się, natomiast dzieci i kobiety w ciąży ma uczyć po jakie produkty żywnościowe warto sięgać, by pozostać zdrowym.

- Jeśli nauczymy się jako dziecko, że mamy pić wodę, a nie napoje gazowane, że owoce, warzywa są smaczne, zdrowe, to jako zapracowani, zestresowani dorośli sięgniemy po marchewkę, a nie po batonika - powiedziała Żelazny-Stokłosa.

W Poznaniu do czerwca 2015 r. zaplanowano m.in. spotkania z dietetykiem "Podrasuj mój posiłek!", w trakcie których specjalista podpowie, jak wzbogacić i uatrakcyjnić codzienne posiłki. Zorganizowane będą pokazowe lekcje gimnastyki w wodzie dla kobiet w ciąży, wykłady "Mądre wybory w sklepie, czyli jak nie dać się zwieść producentom żywności", oraz warsztaty uważnego jedzenia dla dzieci.

- Bardzo ważną grupą odbiorców tej akcji są osoby o niskim statusie ekonomicznym. Chcemy rozprawić się z mitem, że zdrowe jedzenie jest drogie - będziemy uczyć przygotowywania takich posiłków za 5 lub 10 złotych - powiedziała współorganizatorka przedsięwzięcia Maria Sitarska.

W programie są też pikniki rodzinne, podwieczorki w domach pomocy społecznej, oraz gry i zabawy dla dzieci i młodzieży szkolnej. Zaplanowano również wspólne wyprawy z dietetykiem do supermarketów, w trakcie których uczył on będzie rozpoznawania zdrowych produktów i czytania etykiet na artykułach spożywczych.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH