Pomorskie: pacjenci skarżą się do NFZ

Długi czas oczekiwania na pomoc lekarza, odmowa badań diagnostycznych czy wizyty domowej - to najczęstsze skargi, które trafiają do regionalnego oddziału NFZ.

Jak podaje Gazeta Pomorska, średnio 20-30 miesięcznie - tyle oficjalnych zażaleń wpływa do sekcji ds. skarg i wniosków Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ. Oficjalnych, czyli na piśmie.

Tym, co najbardziej nie odpowiada pacjentom w zakresie dostępności do leczenia, jest zbyt długi czas oczekiwania na pomoc lekarza rodzinnego.

Chorzy skarżą się także na odmowę wizyty domowej oraz trudności z uzyskaniem skierowania na badania diagnostyczne. Nie brakuje też niezadowolonych z jakości oraz warunków leczenia uzdrowiskowego.

Około 65 procent zgłaszanych uwag uznawanych jest za bezzasadne. W przypadku ponad 30 proc. skarg wina leży po stronie placówki medycznej.

Więcej: www.pomorska.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH