Pracownia Badań Społecznych (PBS DGA) przeprowadziła na próbie 500 osób sondę telefoniczną, z której wynika, że Polacy u lekarza czują się traktowani przedmiotowo.

Na pytanie o traktowanie 49 proc. ankietowanych odpowiedziała, że z ich doświadczeń wynika, że pacjenci są traktowani raczej jak przedmiot, a 34 proc. wybrało odpowiedź „raczej po ludzku".

Ponad połowa badanych twierdzi, że w szpitalach i przychodniach bez powodu traci czas, a tylko jedna trzecia uważa, że jest obsługiwana raczej sprawnie. 51 proc. ankietowanych przyznaje, że są traktowani z szacunkiem, ale co trzeci wybiera odpowiedź „raczej opryskliwie".

46 proc. poddanych sondażowi osób podkreśla, że wprawdzie są informowani o swojej chorobie, ale w taki sposób, że i tak niczego nie rozumieją.

Z doświadczeń pacjentów i ich bliskich wynika, że tylko 8 proc. lekarzy puka przed wejściem do sali chorych w szpitalu, 24 proc. przeprasza za spóźnienie, 23 proc. podaje rękę pacjentowi, a 34 proc. traktuje chorych jak dzieci.

Ponad połowie ankietowanych lub ich bliskim zdarzyło się, że w publicznej służbie zdrowia nie dało się zrobić jakiegoś badania lub zabiegu i musieli za nie zapłacić, mimo że nadal korzystali z publicznej służby zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH