Polacy częściej korzystają z zabiegów medycyny estetycznej

Badani opinii publicznej wskazują, że Polacy w większym stopniu akceptują zabiegi medycyny estetycznej, a same zabiegi budzą coraz mniej kontrowersji.

Z badania opinii publicznej „Medycyna estetyczna - znajomość, wiedza, korzystanie, wizerunek"  oraz sondażu zrealizowanego równolegle przez G-Communications Consultants wśród lekarzy zajmujących się zabiegami medycyny estetycznej wynika, że wiedza Polaków o medycynie estetycznej jest zaskakująco dobra: aż 2/3 badanych zetknęło się z tym pojęciem, lubi czytać lub rozmawiać na ten temat.

Istotny jest również fakt, że już co trzeci Polak zna kogoś  w swoim otoczeniu, kto korzystał z zabiegów medycyny estetycznej.

Połowa respondentów badania uważa, że zabiegi medycyny estetycznej to nic wstydliwego, natomiast aż 2/3 badanych zaakceptowałoby decyzje bliskiej im osoby o skorzystaniu z usług medycyny estetycznej. Blisko co szósty Polak i co piąta Polka deklaruje pełną otwartość, jeśli chodzi o poddanie się zabiegowi medycyny estetycznej.

Wyniki te pokazują, że obszar medycyny estetycznej nie jest już odbierany jako tabu.

W zabiegach medycyny estetycznej Polakom zależy najbardziej na bezpieczeństwie (niemal 90%). Jednocześnie zabiegi powinny dawać spodziewany efekt, który dodatkowo powinien być długotrwały.

Niska cena jest ważna (wymienia ją nieco ponad połowa badanych), ale jest dopiero czwartym w kolejności wskazaniem. Oznacza to, że osoby zainteresowane zabiegiem są skłonne sporo zainwestować w swój wygląd pod warunkiem, że zabiegi będą bezpieczne i skuteczne.

Źródłem informacji dla potencjalnych pacjentów jest przede wszystkim internet, ale także reklamy i ulotki promocyjne.

W przypadku wyboru konkretnego gabinetu pierwszym wskazaniem respondentów (ponad 50%) są rekomendacje znajomych. Istotna jest też renoma gabinetu, a najlepiej gdyby posiadał on certyfikat.

Co ważne, dla ponad 40% badanych istotne jest nazwisko lekarza, który będzie wykonywał zabieg. Oznacza to, że rośnie wiedza nie tylko  o zabiegach medycyny estetycznej,  ale i kształtują się mechanizmy rynkowe, które promować będą lekarzy i gabinety, gwarantujące jakość i bezpieczeństwo zabiegu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.