W całej Polsce trwa właśnie kolejna edycja kampanii hospicyjnej

Organizatorzy kampanii chcą też zwrócić uwagę na sytuację ludzi chorych i cierpiących. Co roku w październiku z okazji Międzynarodowego Dnia Opieki Hospicyjnej w geście solidarności z osobami umierającymi na raka sadzone są żonkile. Ten kwiat jest znakiem rozpoznawczym akcji, która odbywa się wiosną, w czasie kwitnienia. Celem kampanii jest pozyskanie funduszy na potrzeby hospicjów, a także propagowanie idei hospicyjnej.

W naszym kraju program „Pola Nadziei” po raz pierwszy miał swoją odsłonę w Krakowie w 1998 roku. Później – od 2003 roku - włączyły się do niego hospicja z różnych miast Polski. W pierwszej ogólnopolskiej edycji akcji wzięło w niej udział siedem hospicjów. Już rok później było ich 17., a w 2007 roku w kampanii uczestniczyły 44 hospicja.
 
Kolebką polskich „Pól Nadziei” jest krakowskie Hospicjum im. św. Łazarza, które zajmuje się koordynowaniem ogólnopolskiego programu. W tym roku do akcji,włączyło się 37 hospicjów z 36 miast Polski. Każde z nich w ramach inicjatywy na swoim terenie pozyskuje środki na własną działalność. Kampanii towarzyszy plakat z charakterystycznym żonkilem oraz hasłem: „Tym, którzy idą przed nami”.

Już po raz trzeci także w Gorzowie ruszyła kampania ,,Pola nadziei''. Wszyscy , którzy chcieliby wspomóc ideę ,,Pól nadziei'' mogą to zrobić, kupując dzisiaj, w samo południe, cebulki żonkili i w ten sposób wesprzeć finansowo Hospicjum Świętego Kamila w Gorzowie.

- Zbiórka funduszy na rzecz gorzowskiej placówki to nie jedyny cel kampanii ,,Pola Nadziei” - twierdzi Andrzej Waleński, wicprezes Stowarzyszenia Hospicjum Świętego Kamila.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH