Olimpijczyk: chodzić każdy może, nawet po urazach czy operacjach Według Roberta Korzeniowskiego chodzenie fitnessowe to doskonały sposób na aktywną rekonwalescencję po urazach czy operacjach. Fot. Archiwum

Możemy mieć zgrabną sylwetkę, zdrowe ciało i nie być maratończykami - przyznaje Robert Korzeniowski, który zachęca wszystkich do fitness walkingu. W końcu chodzić każdy może, ważne, żeby robić to w sposób dynamiczny, angażujący wszystkie partie mięśniowe.

Czy zwykły spacer po parku można zamienić w codzienny, efektywny trening? Jak przekonuje Robert Korzeniowski, wystarczy zwykły chód zamienić w chodzenie fitnessowe.

- Chodzić każdy może, ważne, żeby poruszać się w sposób dynamiczny, który angażuje układ krwionośny i wszystkie partie mięśniowe. Chodzenie wymaga prostej ładnej sylwetki, nie garbimy się, prowadzimy równolegle ramiona, stawiamy wyraźnie krok - każdy zaczynamy od pięty - angażując tylną część uda, mięśnie pośladkowe, mięśnie grzbietu. Ten trening, wsparty ćwiczeniami treningu funkcjonalnego, spowoduje, że będziemy w stanie uprawiać dowolną dyscyplinę sportową bez narażenia się na kontuzje - wyjaśnia Korzeniowski.

Jak podkreśla lekkoatleta, chodzenie nie wymaga unoszenia środka ciężkości, co sprawia, że jest ono dużo bezpieczniejsze. To doskonała forma aktywności dla kobiet w ciąży, dla osób starszych, osób które mają nadwagę albo tych, którzy mają jeszcze słabą strukturę mięśniową. To doskonała alternatywa dla zmęczonych biegaczy albo tych, którzy biegać dopiero zaczynają.

- Chodzenie fitnessowe to doskonały sposób, aby wprawić się do biegu, jeżeli bieg jest naszym celem, ale nie musi być wartością samą w sobie. Możemy mieć zgrabną sylwetkę, zdrowe ciało i nie być maratończykami. Taką formę aktywności polecam również tym, którzy już się nabiegali, pobili swoje rekordy, równocześnie mają coraz większe problemy z bieganiem. Chodzenie pozwala na podtrzymanie aktywności fizycznej - zapewnia Korzeniowski.

Dodaje, że to również doskonały sposób na aktywną rekonwalescencję po urazach czy operacjach.

- Chodzenie pozwala utrzymywać aktywność i nie przeciążać tych partii, które przy bieganiu są narażone na jakieś przeciążenia. Ewentualnie można jeszcze jeździć na rowerze, ale rower nie angażuje górnej części ciała - wyjaśnia sportowiec. 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH