Nowatorskie zabiegi pokazane w mediach - czy zawsze nimi są? Wyścig na "przełomy" zdecydowanie bardziej interesujący jest dla środowiska medycznego i mediów niż dla pacjentów. Fot. Fotolia

Prawie nie ma miesiąca, by media nie informowały o nowatorskich, pierwszych w kraju zabiegach danego typu wykonywanych przez szpitale. Coraz częściej padają pytania - stawia je także prasa - czy rzeczywiście te zabiegi takimi są? - Nie zawsze - odpowiadają nam rzecznicy szpitali i specjaliści PR.

Jak przyznają rzecznicy prasowi szpitali i specjaliści PR, te swoiste licytacje medialne dotyczą w zasadzie wszystkich placówek, które chcą budować swoją pozycję na coraz trudniejszym rynku medycznym. Ich obecność w prasie z optymistycznie brzmiącymi newsami i dobry pijar, to dzisiaj element strategii, która ma przełożyć się na pozytywną opinię pacjentów o lecznicy, a także może stać się argumentem w staraniach o kontrakty.

Uwaga na przekaz
Nie ma chyba szpitala zabiegowego, w którym nie odbyłby się ważny dla placówki zabieg, którego powodzenie stało się dużym sukcesem lekarzy i personelu medycznego. Sukcesem może się okazać zastosowanie innowacyjnej techniki operacyjnej, ale i np. uratowanie pacjenta z raną kłutą serca.

Jak o takich wydarzeniach komunikować w prasie?

Specjaliści zajmujący się rynkiem mediów zwracają uwagę, że bardzo trzeba uważać na przekaz, szczególnie gdy podczas konferencji prasowych zabieg jest nazywany "pionierskim" lub "pierwszym w kraju".

- Możliwości zweryfikowania jest wiele. Choćby poprzez monitoring mediów można sprawdzić czy był już tego typu zabieg komunikowany w kraju albo w danym regionie. Zazwyczaj lekarze też doskonale wiedzą, który ośrodek wykonał daną operację jako pierwszy - mówi nam Ewelina Nazarko, ekspert w dziedzinie PR.

W jej przekonaniu, gdyby okazało się, że opisywana operacja nie jest żadną nowością, stanowić to może pierwszy krok do wizerunkowej katastrofy szpitala.

 Dodaje: - Mam wrażenie, że szpitale czasami starają się za bardzo, by tej "pionierskości" było dużo. Prawda natomiast jest taka, że prawdziwie przełomowe zabiegi czy operacje nie zdarzają się często.

Tu chodzi o zaufanie
Dzisiaj komunikacja z mediami, to w wielu szpitalach już domena specjalistów, często byłych dziennikarzy, którzy wkładają sporo pracy w przygotowanie konferencji prasowych i dbają o przekazanie wyczerpujących informacji. Szczególnie wtedy, gdy szpital może pochwalić się sukcesem.

 - Rolą rzecznika jest rzetelne zebranie wszelkich faktów dotyczących operacji, głównie mam tu na myśli konsultacje np. z kierującym zespołem operacyjnym, szefem kliniki, ordynatorem oddziału itd. - mówi Anna Ginał rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego im. prof. K. Gibińskiego SUM w Katowicach.

CZYTAJ TAKŻE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.