Norwegia: polskiemu pacjentowi w szpitalu należy się tłumacz Norwegia: polskiemu pacjentowi w szpitalu należy się tłumacz. Fot. Archiwum

Polscy pacjenci korzystający z leczenia za granicą często napotykają na bariery językowe. W Norwegii nie mają z tym problemu, przynajmniej ci przebywający w szpitalu. Mogą skorzystać z pomocy tłumacza.

Jak wyglądają procedury medyczne w Norwegii i kiedy do pacjenta wzywany jest tłumacz - wyjaśnia w rozmowie z portalem Moja Norwegia, tłumaczka medyczna Aleksandra Søderlind.

Mówi, że decyzję o wezwaniu tłumacza może podjąć pacjent, ale także pracownicy szpitala (sekretarki, pielęgniarki lub lekarze).

Tłumacza wzywa się na wizyty lekarskie, np. w trakcie obchodu na oddziale. Także na umówione wizyty u lekarzy wszelkich specjalności, spotkania z psychologiem, fizjoterapeutą, zmiany opatrunków. Specjalistyczne badania również mogą wymagać obecności tłumacza, na przykład koronarografia czy gastroskopia. Tłumacza wzywa się też do rozmowy z rodziną.

Ekspertka zwraca również uwagę na różnice w wymaganiach polskiego i norweskiego pacjenta. Zaznacza, że polscy pacjenci są nastawieni na detale związane z wynikami badań. Chcą dokładnie wiedzieć, co jest napisane w "papierach". Z tej perspektywy norweski lekarz może im się wydać mało precyzyjny, bowiem w norweskiej służbie zdrowia większy nacisk kładzie się na to, by pacjent czuł się komfortowo.

Więcej: www.mojanorwegia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.