Narodowy Kongres Trzeźwości oczekuje m.in. zakazu reklamy alkoholu Kongres upomina się o zakaz reklamy alkoholu Fot. Archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Abstynencja kobiet w ciąży, wychowanie oraz edukacja dzieci i młodzieży w kulturze trzeźwości, a także zakaz reklamy napojów alkoholowych, to główne punkty przesłania Narodowego Kongresu Trzeźwości - poinformowało w sobotę biuro prasowe Konferencji Episkopatu Polski.

W czwartek w Warszawie rozpoczęła się część studyjna Narodowego Kongresu Trzeźwości pod hasłem "Ku trzeźwości Narodu. Odpowiedzialność rodziny, Kościoła, państwa i samorządu". Obrady kończą się w sobotę.

"Całkowita abstynencja kobiet w ciąży, wychowanie oraz edukacja dzieci i młodzieży w kulturze trzeźwości, a także zakaz reklamy napojów alkoholowych podobny do tego, który od lat obowiązuje w Polsce przypadku wyrobów tytoniowych i cieszy się poparciem społecznym - to główne punkty przesłania Narodowego Kongresu Trzeźwości" - poinformowało biuro prasowe Konferencji Episkopatu Polski.

Głównym organizatorem Kongresu jest Zespół Episkopatu Polski ds. Apostolstwa Trzeźwości. Honorowym patronatem wydarzenie objął prezydent Andrzej Duda. Swoje posłanie dla uczestników Kongresu przekazał papież Franciszek.

Jak podkreśliło biuro prasowe KEP, uczestnicy Kongresu zaapelowali "o wzmożoną modlitwę o trzeźwość, a także aktywizację grup i środowisk troszczących się o wychowanie dzieci i młodzieży w abstynencji, o porzucenie pijaństwa oraz o duchowe wspieranie osób wychodzących z alkoholizmu i ich współcierpiących rodzin". "Prosimy wszystkich ludzi dobrej woli - których nie brakuje w naszej Ojczyźnie - aby pamiętali, że jednym z najważniejszych obecnie przejawów miłości bliźniego jest troska o wychowanie w abstynencji młodego pokolenia oraz troska o skarb trzeźwości w odniesieniu do ludzi dorosłych" - brzmi przesłanie.

Zwrócono w nim także uwagę, że w myśl hasła Kongresu "Ku trzeźwości Narodu. Odpowiedzialność rodziny, Kościoła, państwa i samorządu", każda z tych instytucji powinna rzetelnie wypełniać swoje zdania w zakresie promocji odpowiedzialności i umiarkowania w spożywaniu napojów alkoholowych.

Kongres oczekuje także zakazu reklamy napojów alkoholowych, tak jak w przypadku wyrobów tytoniowych. KEP podkreśla, że zakaz ten doprowadził do spadku liczby palaczy w Polsce promocji zdrowego trybu życia. - Reklama napojów alkoholowych, a zwłaszcza ta, która złudnie łączy spożywanie napojów alkoholowych ze zdrowiem, sportem, szczęściem, czy "radosnym byciem razem", to w rzeczywistości rodzaj toksycznej ideologii, która jest niedopuszczalna i powinna być zakazana, podobnie jak jest zakazana reklama wyrobów tytoniowych - brzmi przesłanie.

Uczestniczy Kongresu podkreślili, że trzeźwość jest gwarancją miłości, szczęścia, rozwoju i dobrej przyszłości. Zaznaczyli również, że "od krzewienia trzeźwości zależeć będzie przyszłość Ojczyzny oraz wszystkie ambitne plany społeczno-gospodarcze, ponieważ straty z tytułu nadużywania alkoholu znacznie przewyższają zyski z jego sprzedaży".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH