Najprościej mówiąc: oni czują w sobie misję, czyli o zdrowiu w sieci Kanał ''Najprościej Mówiąc'' na Youtube ma już 7,7 tys. subskrybentów; Fot. Materiały prasowe

Wiedza o zdrowiu nie musi być nudna i trudna. Może być interesująca, przydatna, przystępna, a nawet zabawna - w dodatku z gwarancją jakości. Gdzie? W internecie, na Youtube. Za przekazywanie wiedzy medycznej wzięli się bowiem lekarze i studenci medycyny. Są nie mniej skuteczni niż wielkie kampanie prozdrowotne. Ich sekretem jest misja i pasja.

''Najprościej Mówiąc'' - kanał Mikołaja Kolasińskiego i Marcina Czekały, studentów III i V roku wydziału lekarskiego na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu działa na Youtube od października.

Z myślą o zwykłych ludziach
W ciągu niecałych trzech miesięcy zdobyli sporą popularność. Kanał ma ponad 7700 subskrybentów, a pięć stworzonych przez nich filmów wyświetlono w sumie ponad 250 tys. razy (największa wśród widzów jest grupa w wieku 25-35 lat, tuż za nią 16-24 lat). Najpopularniejszy odcinek - o prostacie - obejrzano ponad 116 tys. razy.

Na początku była chęć, by zrobić coś fajnego i kreatywnego, która spotkała się z tym, że jako studenci medycyny dostrzegli, iż wiedza medyczna w internecie funkcjonuje na dwóch biegunach. Jeden to wiedza książkowa, zrozumiała głównie dla fachowców - lekarzy, studentów kierunków medycznych. Drugi biegun to fora internetowe, w których aż roi się od mitów i ''prawdziwych przypadków'' po lekturze których, ból głowy szybko zmienia się w guza mózgu.

- Nasz projekt powstał z myślą o zwykłych ludziach, którzy chcą poznać i zrozumieć skomplikowane medyczne procesy. Chcieliśmy im zaoferować jednak coś więcej niż definicja z Wikipedii, skupiając się przy tym na promocji zdrowia, bo najprościej mówiąc... lepiej zapobiegać niż leczyć - mówią Mikołaj i Marcin.

Ma być lekko, ale bardzo profesjonalnie
Wybrali Youtube, bo jest kanałem ogólnodostępnym nie tylko dla widzów, ale i dla twórców. Ogólnodostępnym i - naszym zdaniem - bardzo dobrym dla takich showmanów jak oni: wyrazistych, zabawnych, a czasem nawet przerażających, jak np. w odcinku o antybiotykach.

Podkreślają jednak, że nie są youtuberami, którzy mają jedynie rozśmieszać. Chcą edukować społeczeństwo, a humor i niestandardowe plenery to jedynie środki do realizacji celu. Środki bardzo ciekawe, bo wprowadzenie do odcinka o antybiotykach nagrywali w Muzeum Powstania Wielkopolskiego, o niedokrwistości w basenie pełnym czerwonych balonów, czyli w kropli krwi, oraz na złomowisku, gdzie było o zasobach żelaza.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH