Media społecznościowe pomogą wychwycić osoby zagrożone depresją Fot. PTWP

Naukowcy z uniwersytetów Harvarda i Vermont stworzyli algorytm, który może pomóc lekarzom w rozpoznawaniu depresji na podstawie analizy profili w mediach społecznościowych. Wystarczy, że algorytm oceni zdjęcia czy słowa umieszczone w postach konkretnych osób.

Media społecznościowe to platformy, na których toczy się życie większości z nas. Każdego dnia pozostawiamy na nich ślad po sobie w postaci postów informujących o miejscach, które odwiedziliśmy, nowych przyjaźniach czy po prostu własnych przemyśleniach.

Nic zatem dziwnego, że naukowcy także tam zaczynają szukać informacji na temat naszego zdrowia psychicznego. Okazuje się, że słowa, jakich używamy w postach, i zdjęcia, które publikujemy w sieci, mogą być do pewnego stopnia wyznacznikiem naszego samopoczucia.

Zespół badaczy z uniwersytetów Harvarda i Vermont opierając się na obserwacjach naszych zapisków w "sieci" stworzył algorytm mogący uczyć się rozpoznawania objawów depresji na podstawie analizy profilu instagramowego.

Program szuka oznak depresji, m.in. na podstawie koloru zdjęć, które umieszczamy w sieci. Naukowcy dowiedli, że osoby mające objawy depresji częściej wrzucały zdjęcia o ciemnej i szarej kolorystyce i bardzo rzadko używały filtrów słonecznych.

Dzięki zastosowaniu algorytmu skuteczność w wykrywaniu depresji wynosi podobno nawet 70 proc.

Więcej: www.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.