Liposukcja pod choinką Polacy zaczęli dbać o siebie, a co za tym idzie inwestować w swój wygląd i zdrowie. Fot mat. prasowe

W grudniu rośnie sprzedaż zabiegów liposukcji oraz zabiegów wypełniania ust, piersi i zmarszczek twarz. Są traktowane coraz częściej jak prezenty pod choinkę.

Według danych zebranych przez stację ABC News w okresie przedświątecznym aż o 20-35 proc. rośnie sprzedaż zabiegów medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej. Większość z nich coraz częściej ląduje pod choinką w postaci upominku. Co dokładnie? Botoks na twarz, wypełnienie ust, lifting twarzy, powiększenie piersi lub pośladków, liposukcja - to dziś szczyt listy nietypowych „beauty” prezentów za oceanem.

A u nas? - W grudniu gwałtownie rośnie sprzedaż zabiegów, ale niekoniecznie ich liczba. Ta skacze z początkiem roku. Coraz częściej dostajemy zapytania o możliwość przedpłacenia zabiegu z możliwością późniejszego wykorzystania. Dotyczy to przede wszystkim zabiegów liposukcji oraz zabiegów wypełniania ust, piersi i zmarszczek twarzy - mówi specjalista medycyny estetycznej Tomasz Wacławczyk z Centrum Liposukcji Lipoline w Katowicach.

- Ostatnio pojawiło się zapytanie o możliwość sprezentowania na święta zabiegu liposukcji laserowej brzucha. Pytał mąż, prezent ma być dla żony - dodaje specjalista.

Najczęściej jednak zapytania dotyczą powiększana piersi. Według American Society of Plastic Surgeon to wciąż najpopularniejszy zabieg medycyny estetycznej na świecie. Drugim zabiegiem, o który pytamy w klinikach jest właśnie liposukcja.

Nie jest to jednak prezent, który mieści się w przedziale cenowym skarpetek lub perfum znanego projektanta. Osoby szykując się do takiego podarunku muszą liczyć się ze sporym wydatkiem. Za zabieg liposukcji laserowej zapłacić trzeba od 3 tys. (za np. podbródek) do 7,5 tys. (brzuch). Wydatek ten należy przemnożyć przy większej ilości partii ciała.

Jak wynika z informacji prasowej przekazanej redakcji, za powiększanie piersi własnym tłuszczem pacjentki (to hit ostatnich miesięcy) zapłacimy od 8 tys. zł. Nowa pupa pod choinką to wydatek rzędu od 6 do 7 tys. zł, a wygładzona twarz przy pomocy własnego tłuszczu 4,5 tys. zł.

Ale i tu, podobnie jak przy tradycyjnych zakupach świątecznych, można taki prezent wziąć na kredyt. Większość klinik oferuje rozłożenie płatności np. w systemie MediRaty. Oznacza to, że finansowanie zabiegu można podzielić w czasie np. na 24, 36 lub 60 rat. 

Zdaniem specjalistów popularność tego typu prezentów wynika z rosnących wydatków na pielęgnację i zdrowie, jakie ponosimy na co dzień. Według raportu „The European Health&Fitness Market” pod koniec 2014 roku aż 2,73 miliona Polaków było członkami klubów fitness.

W badaniu TNS Polska opublikowanym w maju 2015 aż pół miliona Polaków zadeklarowało chęć wykonania zabiegu estetycznego w najbliższych 12 miesiącach.

- Polacy zaczęli dbać o siebie, a co za tym idzie inwestować w swój wygląd i zdrowie. Dziś korzystamy z siłowni, SPA, salonów kosmetycznych, przestały nas także dziwić zabiegi estetyczne. Oswoiliśmy się z nimi. Stały się one także towarem pożądanym. Efektem tego jest m.in. pojawienie się zabiegów medycyny estetycznej w gronie prezentów gwiazdkowych - uważa Tomasz Wacławczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.