Postaci z filmów animowanych mają nakłonić Europejczyków palących papierosy do zerwania z nałogiem. Rusza ostatni etap kampanii finansowanej przez Komisję Europejską "HELP dla życia bez tytoniu".

Kampania antynikotynowa będzie skierowana w 2010 r. przede wszystkim do młodych ludzi, zaś jej twarzami będą Helpersi – czyli trójka bohaterów 12 filmów animowanych. Chuck, Skinny i Loona, w towarzystwie dziwoląga Tapasa w każdym z półtoraminutowych odcinków poznają młodego człowieka, który potrzebuje pomocy: chce rzucić palenie, nie chce zaczynać albo cierpi z powodu biernego palenia.

– By zwrócić uwagę młodych ludzi, podpowiedzi animowanych bohaterów będą niekiedy absurdalne, niecodzienne i niespotykane nigdzie indziej – ocenia Katarzyna Rąkowska, koordynator kampanii HELP w Polsce.

W ostatnich latach z inicjatywy KE przeprowadzono kilka akcji antynikotynowych.

Kampania „HELP dla życia bez tytoniu” trwa od 2005 roku. Pierwszy etap pod hasłem „Palenie to absurd” (2005-2008) miał przekonywać, że palenie jest nie tylko zagrożeniem dla zdrowia, ale także wyszło z mody. W ciągu czterech lat przesłanie: „Możliwa jest pomoc w rzuceniu palenia, odparciu presji otoczenia, by nie zacząć palić, pomoc by nie cierpieć z powodu biernego paleni” – dotarło do 152 mln Europejczyków.

Trwający od tego roku drugi etap (2009-2010), na który będą składać się reklamy telewizyjne, bannery reklamowe, nowa strona www oraz imprezy terenowe, ma podpowiadać, jak zerwać z nałogiem, jak reagować w sytuacji, gdy jest się narażonym na bierne palenie oraz jak odmawiać i nie zaczynać palić.

Polska jest krajem, gdzie palenie jest szczególnie rozpowszechnione wśród młodzieży. Problemy Polaków z tytoniem zaczynają się wyjątkowo wcześnie – po papierosy sięgają niekiedy nawet 10-letnie dzieci. Wedle najnowszych danych, ponad 23 proc. młodych ludzi w wieku 13-15 lat oraz 32 proc. w wieku 20-29 lat pali papierosy.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH