Co roku na polskich drogach ginie ponad 5 tysięcy ludzi. Dane z pierwszego półrocza 2009 r. pokazują, że liczba zabitych zmniejszyła się o 533 osób. Znacznie niższa jest też liczba rannych. Policjanci twierdzą, że to zasługa fotoradarów i kampanii społecznych.

Kampanie społeczne, nawet jeśli wzbudzają kontrowersje, wydają się przynosić dobry skutek. Tak było z policyjną akcją skierowaną do motocyklistów. Jej hasło: „Idzie wiosna, będą warzywa” oburzało, ale liczba wypadków spowodowanych przez motocyklistów zmniejszyła się z 559 do 505 (porównanie danych z pierwszego półrocza 2008 i 2009).

Policyjne akcje coraz częściej uwzględniają okresowe zagrożenia. Zbadano, że od czerwca rośnie liczba wypadków z udziałem rowerzystów, a jesienią i zimą na drogach ginie dwa razy więcej pieszych niż w pozostałych porach roku. Do tych faktów dopasowano kalendarz działań i specjalne programy, m.in. „Odblaski życia”.

Na poprawę bezpieczeństwa złożyło się wiele działań.

– Przede wszystkim kampanie, które adresujemy do wyobraźni kierowców, i fotoradary umieszczane tam, gdzie najczęściej dochodziło do kolizji – mówi Rzeczpospolitej podinspektor Armand Konieczny, naczelnik wydziału w Biurze Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. W ciągu dwóch ostatnich lat liczba fotoradarów zwiększyła się z 600 do ok. tysiąca.

Wypadki drogowe kosztują państwo prawie 3 mld zł rocznie. Prawie miliard złotych pochłania leczenie rannych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.