Katowice: lekarze uczą się rozmawiać z chorym

Jak umiejętnie przekazać niepomyślną diagnozę? Jak kontrolować gesty, by nie niepokoić pacjenta? - nabycie tych umiejętności było celem szkoleń, które przeszli lekarze Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 5 Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

To pierwsze tego typu warsztaty dla pracowników tej lecznicy. Jak podkreślają specjaliści korzyści płynące z umiejętności komunikowania się z pacjentem i jego rodziną są bardzo istotne. Lekarz musi posiadać zdolność skutecznego informowania o stanie pacjenta i umiejętność sprawdzania czy przekazana mu wiedza została dobrze zrozumiana.

Udowodniono, że stają się konieczne do uzyskania od pacjenta wiarygodnego opisu historii choroby, dolegliwości i objawów, zastosowania się do zaleceń lekarskich, a prawdopodobieństwo, że niezadowolenie ze specjalistycznych usług spowoduje skierowanie sprawy do sądu jest zdecydowanie mniejsze.

Szkolenia zostały zorganizowane we współpracy z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach.

Czytaj: Sztuka komunikacji z pacjentem: zaniedbana i niedoceniana przez lekarzy

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH