Kampanię Dawca.pl wspiera już 177 tysięcy internautów

Grupa gdańskich studentów w ramach kampanii społecznej Polskiego Towarzystwa Programów Zdrowotnych promuje ideę transplantacji wykorzystując narzędzia internetowe. Po czterech latach akcja Dawca.pl angażuje na Facebooku już ponad 177 tysięcy osób, a do Klubu Dawca.pl przyłączyło się ponad 54 tysięcy.

- Jest to dla nas powód do dumy - mówi Paweł Klikowicz, koordynator kampanii Dawca.pl. - Obecnie korzystamy z wielu narzędzi, głównie skupiamy się na stronie internetowej oraz Facebooku, jednak nie zapominamy o innych społecznościach takich jak Twitter czy Instagram, ponieważ zależy nam na tym, aby jak największa część społeczeństwa dowiedziała się o dawstwie narządów.

Kampania Dawca.pl promuje świadome dawstwo narządów, szpiku oraz krwi. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy polskiego społeczeństwa na temat procedur przeszczepiania tkanek, komórek i narządów, a w efekcie wzrostu akceptacji społecznej dla tych procedur. Istotnym elementem kampanii jest również kreowanie i rozwój ruchu wolontariuszy na rzecz transplantologii oraz działania edukacyjne.

- Chcemy otwarcie rozmawiać i zadawać pytania: Czy chcę być świadomym dawcą? Czy chcę pomóc drugiej osobie za życia lub po śmierci? Taka rozmowa nie jest łatwa, ale warto podjąć ten temat, szczególnie, że może dotyczyć każdego z nas - podkreśla Paweł Klikowicz.

Obecnie na przeszczep narządów w Polsce oczekuje 1537 osób, a na przeszczep rogówki aż 2550 pacjentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.