Kampanię Dawca.pl wspiera już 177 tysięcy internautów

Grupa gdańskich studentów w ramach kampanii społecznej Polskiego Towarzystwa Programów Zdrowotnych promuje ideę transplantacji wykorzystując narzędzia internetowe. Po czterech latach akcja Dawca.pl angażuje na Facebooku już ponad 177 tysięcy osób, a do Klubu Dawca.pl przyłączyło się ponad 54 tysięcy.

- Jest to dla nas powód do dumy - mówi Paweł Klikowicz, koordynator kampanii Dawca.pl. - Obecnie korzystamy z wielu narzędzi, głównie skupiamy się na stronie internetowej oraz Facebooku, jednak nie zapominamy o innych społecznościach takich jak Twitter czy Instagram, ponieważ zależy nam na tym, aby jak największa część społeczeństwa dowiedziała się o dawstwie narządów.

Kampania Dawca.pl promuje świadome dawstwo narządów, szpiku oraz krwi. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy polskiego społeczeństwa na temat procedur przeszczepiania tkanek, komórek i narządów, a w efekcie wzrostu akceptacji społecznej dla tych procedur. Istotnym elementem kampanii jest również kreowanie i rozwój ruchu wolontariuszy na rzecz transplantologii oraz działania edukacyjne.

- Chcemy otwarcie rozmawiać i zadawać pytania: Czy chcę być świadomym dawcą? Czy chcę pomóc drugiej osobie za życia lub po śmierci? Taka rozmowa nie jest łatwa, ale warto podjąć ten temat, szczególnie, że może dotyczyć każdego z nas - podkreśla Paweł Klikowicz.

Obecnie na przeszczep narządów w Polsce oczekuje 1537 osób, a na przeszczep rogówki aż 2550 pacjentów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH