Kampania uświadomi ciężarnym skutki spożywania alkoholu

Związek Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego (ZP PPS) rozpoczyna akcję społeczną "Lepszy start dla Twojego dziecka". Kampania ma na celu uświadomienie kobietom skutków picia alkoholu w ciąży.

W Polsce co ósma ciężarna spożywa alkohol. Statystyki z 2012 r. pokazują pozytywne zmiany - w porównaniu do 2005 r. 20 proc. więcej przyszłych matek zachowuje całkowitą abstynencję. Problemem wciąż jednak pozostaje brak wiedzy i społeczna akceptacja dla tego typu zachowań: aż 14 proc. Polaków uważa, że niewielka ilość alkoholu nie ma wpływu na zdrowie kobiety ciężarnej i jej dziecka.

- Tymczasem, niezależnie od rodzaju czy mocy spożywanego trunku, do łożyska przenika ta sama substancja, alkohol etylowy, a organizm dziecka nie ma odpowiednich enzymów niezbędnych do jej rozłożenia. Dlatego nawet niewielka ilość alkoholu może mieć bardzo negatywne skutki - zauważa Leszek Wiwała, Prezes Zarządu ZP PPS. - Przekaz kampanii, wypracowany w konsultacji ze środowiskiem medycznym, jest jednoznaczny: w trakcie ciąży kobieta powinna przestrzegać całkowitej abstynencji - zaznacza. 

Kampanii towarzyszy reklama prasowa. Ponadto ZP PPS przygotował ponad 200 tys. ulotek i plakatów, które znajdą się w 1 tys. aptek i 500 przychodniach i gabinetach ginekologicznych na terenie całego kraju. Materiały z kampanii trafią również do kobiet w ciąży oraz pracowników ochrony zdrowia za pośrednictwem centrów medycznych. Ulotki informacyjne będą także rozdawane parom przygotowującym się do małżeństwa na kościelnych kursach. 

Więcej: www.lepszystart.com.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH