Kampania "Mam kota na punkcie mleka" na półmetku

175 tys. dzieci i blisko 1700 szkół w całej Polsce wzięło dotychczas udział w kampanii edukacyjnej "Mam kota na punkcie mleka", która właśnie osiągnęła swój półmetek. Dzieci dowiedziały się więcej o wartościach odżywczych mleka i jego przetworów.

- Jesteśmy na półmetku kampanii. Na jej początku oraz po pierwszym roku kampanii przeprowadzono testy wśród dzieci - okazało się, że ich wiedza znacząco wzrosła. Zaczęły częściej sięgać po przetwory mleczne, wzrosła też świadomość dzieci, że mleko jest cool, że jest fajne, bo wcześniej było kojarzone jako napój dla niemowląt, czy małych dzieci - powiedziała podczas konferencji prasowej w Katowicach Marta Jemieljańczuk z Polskiej Izby Mleka.

Badania wskazały, że świadomość na temat dobrego wpływu mleka na pamięć wzrosła o 5,25 punktów proc., a na wzrok - o 10, 96 p. proc. O 12 proc. więcej dzieci w wieku 7-9 lat uczestniczących w kampanii je codziennie ser żółty, 6 proc. więcej pije kakao, a w grupie wiekowej 10-14 lat 2,4 proc. więcej sięga codziennie po jogurty, a 3,6 proc. - po kakao.

Jak podkreśliła ekspertka kampanii, dietetyk Aneta Średzińska, mleko i produkty mleczne zawierają białko, wapń, witaminę D, witaminy z grupy B, jod czy cynk. Najwięcej składników odżywczych ma tłuste mleko, ale odtłuszczone też jest wskazane - zawiera wprawdzie mniej witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, ale pozostałe składniki odżywcze są zachowane.

Wskazana dla dzieci dawka to 3-4 szklanki mleka dziennie, ale odpowiednikiem 1 szklanki jest też jogurt, 2 plasterki żółtego sera, twaróg lub lody.

Podczas kampanii organizowane są gry, konkursy czy spotkania z dziećmi w formie "mlecznych lekcji". Materiały informacyjne na temat roli zdrowego odżywiania i wartości mleka otrzymują też nauczyciele i rodzice.

Kampania jest organizowana przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, Agencji Rynku Rolnego, Funduszu Promocji Mleka, Polskiej Izby Mleka oraz Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

W Polsce produkuje się ponad 12 mld litrów mleka rocznie, zajmujemy pod tym względem 5. miejsce w Unii Europejskiej. Spożycie mleka jest jednak o połowę mniejsze niż średnia unijna i wynosi ok. 195 litrów na osobę rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH