9 listopada do polskich szkół po raz pierwszy zawita ciężarówka z owocami, warzywami i produktami mlecznymi. Będą one rozdawane dzieciom w czasie zabaw, gier i konkursów. W ten sposób Komisja Europejska promuje zdrowe odżywianie wśród najmłodszych konsumentów.

Unijna komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer Boel podkreśla, że ich jedzenie jest nie tylko zdrowe, ale także zwiększa popyt na artykuły rolne i zapewnia zbyt europejskim rolnikom. Przede wszystkim jednak chodzi o zmianę żywieniowych przyzwyczajeń uczniów. W całej UE na nadwagę cierpi około 22 mln dzieci, z czego 5 mln dotkniętych jest otyłością.

Objazdowe imprezy mają się odbywać przed dwiema szkołami dziennie, a organizatorzy zakładają, że w sumie bezpośrednio dotrą z kampanią do 18 tys. uczniów.

Równolegle na stronie internetowej ec.europa.eu/tasty-bunch będzie trwać ośmiotygodniowa, interaktywna gra, polegająca na szukaniu skarbu. Na uczestników w wieku 8-15 lat czekają nagrody w postaci sprzętu sportowego. Koszt całego przedsięwzięcia to 550 tys. euro, w całości pochodzących z budżetu UE.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH