Joga to sposób na zdrowy kręgosłup?

Proste ćwiczenia, rozciąganie, spacer, mogą przynieść ulgę w schorzeniach kręgosłupa - przekonuje w rozmowie z PAP jedna z najsłynniejszych joginek na świecie Ashleigh Sergeant. Zapewnia, że joga pomogła jej pozbyć się problemów z kręgosłupem.

Sergeant zaleca ćwiczenia szczególnie osobom, które prowadzą siedzący tryb życia.

- Najważniejszą rzeczą jest ruch. Jeśli jesteś w pracy, wstań, odejdź od biurka. Upewnij się, że co 20 minut wstajesz na chwilę, przechodzisz, wykonujesz kilka ćwiczeń rozciągających. Bardzo prostym ćwiczeniem jest potrząsanie ciałem, które doskonale działa na nasz kręgosłup. Pamiętajmy również o właściwej postawie, stopy muszą być w jednej linii z kolanami, nie powinny być skierowane do środka czy na zewnątrz - to znacznie nadwyręża, szczególnie dolną część kręgosłupa - powiedziała. 

Joginka podkreśla, że urodziła się z różnymi schorzeniami kręgosłupa, a ćwiczenia pomogły jej się wyleczyć.

- Miałam skoliozę, na którą cierpi wielu ludzi. Nawet osoby, które cierpią z powodu przepukliny, wypadających dysków, nie muszą się z tym zmagać do końca życia. Ucząc się właściwej postawy, oddechu, który poprawia krążenie, mamy możliwość uzdrowienia ciała i przywrócenie mu równowagi. Praktykując jogę odzyskałam balans i równowagę ciała - przekonuje Sergeant.

Ashleigh Sergeant jest najmłodszą posiadaczką certyfikatu Certified Anusara Yoga Instructor. Na co dzień współpracuje również ze sportowcami na całym świecie.

 


CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH