Dla niemal wszystkich pacjentów ma znaczenie sposób, w jaki czują się traktowani przez lekarzy - wynika z badań ankietowych.

Dla ponad połowy pacjentów znaczenie ma przede wszystkim poczucie troski, informacja o stanie zdrowia i poświęcony im czas – wynika z badania
przeprowadzonego na zlecenie firmy Zbigniew Kowalski & Partnerzy.

Niewielu natomiast oczekuje najtańszego czy najnowocześniejszego leczenia. Na miano dorego lekarza zasługuje zdaniem pacjentów przede wszystkim ten, który właściwie ich traktuje oraz potrafi im przekazywać informacje o stanie zdrowia.

Prezentowane badanie dotyczyło poziomu oczekiwań pacjentów wobec lekarzy, a jego wnioski stanowią podpowiedź dla lekarzy co robić, aby pacjent był zaangażowany w leczenie na równi z lekarzem. Okazuje się bowiem, że kontakt lekarza z pacjentem, motywowanie i motywacja pacjentów oraz współpraca na drodze na do osiągania efektu terapeutycznego to kwestie, które dotyczą tak lekarzy, jak i samych pacjentów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH