Jaja dobre nie tylko na Wielkanoc

Z powodu cholesterolu kurze jaja nie cieszą się dobrą opinią dietetyków. Jednak nie da się ukryć - zawierają wiele cennych substancji odżywczych.

Według danych Instytutu Żywności i Żywienia, tygodniowo powinno się spożywać najwyżej dwa, trzy jajka. Inne źródła są bardziej liberalne i dopuszczają sześć, a nawet siedem jajek tygodniowo. Rekordziści nie przejmują się ograniczeniami: niektórzy potrafią zjeść 65 jajek na twardo w sześć minut i 40 sekund. Jednak tak ekstremalne wyczyny mogą być niebezpieczne.

Typowe jajo ma wartość kaloryczną około 75 kcal, zawiera 6 gramów wysokiej jakości białka, 5 gramów tłuszczu (głównie tego zdrowego, nienasyconego) i ponad 200 miligramów cholesterolu, 109 mg fosforu, 1,2 miligrama żelaza, 80 jednostek witaminy A i 0,15 miligrama ryboflawiny (witamina B2). Jajo jest też bardzo dobrym źródłem witaminy B12, witaminy D i kwasu pantotenowego. Ponadto zawiera luteinę i zeaksantynę, przeciwutleniacze, które chronią przed najczęstszą przyczyną utraty wzroku, zwyrodnieniem plamki żółtej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH