Grypa? Nie przynoś jej do pracy Fot. Fotolia

CenterMed ruszył z oryginalną kampanią społeczną „Nie przynoś tego do pracy”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych, zwłaszcza grypy, w miejscu pracy.

Kampania została wymyślona i zrealizowana przez pracowników CenterMed, dlatego utrzymana jest w konwencji monitoringu i pokazuje ich przy biurkach, jednak w nietypowych sytuacjach.

Na filmie zachowania, takie jak ubijanie kotleta przy biurku czy inne stricte domowe czynności, są odbierane bez większego zainteresowania przez współpracowników. Podobnie jest z chorobą. Przychodzimy chorzy, bo inni przychodzą. Przychodzimy, bo jesteśmy przekonani, że szef tego wymaga.

Przekaz jest prosty: choroby nie wolno przynosić do pracy, tak jak i innych rzeczy czy czynności, które powinny zostać w domowym zaciszu.

Zarażenie wirusem grozi wszystkim pracownikom, nawet tym, którzy na co dzień pamiętają o profilaktyce, jednak w starciu z roznosicielem czyli koleżanką lub kolegą z sąsiedniego biurka są bezbronni.

Problem jest powszechnie akceptowalny. Tymczasem chory pracownik jest mniej wydajny, co więcej zaraża współpracowników, których praca również przestaje być efektywna i często po kilku dniach muszą iść na zwolnienie lekarskie. W ostatecznym bilansie pracodawca może stracić więcej, gdy zgadza się na rozprzestrzenianie choroby wśród pracowników.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.