Grypa? Nie przynoś jej do pracy Fot. Fotolia

CenterMed ruszył z oryginalną kampanią społeczną „Nie przynoś tego do pracy”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych, zwłaszcza grypy, w miejscu pracy.

Kampania została wymyślona i zrealizowana przez pracowników CenterMed, dlatego utrzymana jest w konwencji monitoringu i pokazuje ich przy biurkach, jednak w nietypowych sytuacjach.

Na filmie zachowania, takie jak ubijanie kotleta przy biurku czy inne stricte domowe czynności, są odbierane bez większego zainteresowania przez współpracowników. Podobnie jest z chorobą. Przychodzimy chorzy, bo inni przychodzą. Przychodzimy, bo jesteśmy przekonani, że szef tego wymaga.

Przekaz jest prosty: choroby nie wolno przynosić do pracy, tak jak i innych rzeczy czy czynności, które powinny zostać w domowym zaciszu.

Zarażenie wirusem grozi wszystkim pracownikom, nawet tym, którzy na co dzień pamiętają o profilaktyce, jednak w starciu z roznosicielem czyli koleżanką lub kolegą z sąsiedniego biurka są bezbronni.

Problem jest powszechnie akceptowalny. Tymczasem chory pracownik jest mniej wydajny, co więcej zaraża współpracowników, których praca również przestaje być efektywna i często po kilku dniach muszą iść na zwolnienie lekarskie. W ostatecznym bilansie pracodawca może stracić więcej, gdy zgadza się na rozprzestrzenianie choroby wśród pracowników.

 

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH